Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Afspraak maken? Klik hier!

Kijk, in feite is het helemaal niet zo ingewikkeld hoe jij € 100.000 per jaar kan verdienen.

Of je nu een therapeut, coach, trainer, website designer of consultant bent, het pad naar het behalen van die omzet is nogal helder. Om die omzet te bereiken kan je 10 klanten per maand binnenhalen voor € 850, 100 plekken verkopen voor een € 1000 programma, 4 klanten voor € 25.000 — of welke andere berekening je voor ogen hebt.

In de afgelopen 9 jaar dat ik honderden klanten heb geholpen, heb ik gezien dat degenen die echt doelen zetten en dit plannen om die omzet te halen die ook voor elkaar krijgen. De meesten gaan er zelfs voorbij.

Maar de meeste ondernemers verdienen minder dan € 100.000.

Het CBS becijferde dat de armoede onder zzp’ers 5 keer hoger is dan de armoede onder werknemers. En hoogopgeleide werknemers verdienen 30% meer dan hoogopgeleide zzp’ers.

Terwijl de manieren om die € 100.000 euro te bereiken variëren, kun je wel 5 subtiele veranderingen aanbrengen die echt nodig zijn hiervoor. Ik heb hier, zoals ik meldde, vele ondernemers in begeleid.

Het zijn veranderingen in de manier van denken, plannen en hun bedrijf managen. Laat ik ze hier voor je opsommen:

1. Ze veranderen hun perceptie over wat waardevol is
Veel ondernemers denken dat wat zij te bieden hebben alleen zij zelf kunnen doen. Want ja, je klanten betalen voor je Q&A sessies, voor je coaching, voor je content en voor je ondersteuning en begeleiding. Ze betalen voor dat speciale sausje van jou die alleen jij denkt te kunnen maken.

Maar eerder het volgende is waar: jouw speciale sausje, daar ben jij niet voor nodig. En dit is wellicht een ander verhaal dan dat je tot nu toe had vernomen.

Jouw speciale sausje is een proces, een procedure, een raamwerk, een aantal richtlijnen of een aanpak. Dus dan kan je iemand anders trainen hoe dit in te zetten en zij kunnen weer iemand anders trainen.

Wat jouw saus zo waardevol maakt is niet jijzelf. Wat het waardevol maakt is dat het werkt.

Natuurlijk is een persoonlijke benadering belangrijk in wat je aanbiedt – maar dat hoeft niet in de vorm van jouzelf te zijn.

Als je je bedrijf hebt gebaseerd op het feit hoe waardevol en onmisbaar jij bent dan heb je een interessante transitie te maken. Die kost tijd, een flinke reprogrammering en een hele sterke boodschap.

Maar het maken van die transitie loont de moeite.

2. Ze veranderen naar focus op het proces en systeem van hun bedrijf
Veel ondernemers focussen op de resultaten van hun klanten. En dat is supergoed!

Als je die focus wilt houden is dat prima. Waar je voor moet oppassen is dat je niet gaat overwerken als klanten niet meteen resultaat behalen. Veel ondernemers denken dan dat zij het probleem zijn, ze nemen aan dat het proces niet klopt of dat hun aanbod niet perfect genoeg is. En zo blijven ze zich uitsloven en werken ze zich te pletter.

Als je je te pletter gaat werken komt er niet genoeg ruimte in je bedrijf om anderen jou werk te laten doen. Je businessmodel stagneert. Er komt een onnodige last op een systeem dat wel degelijk op zichzelf kan bestaan.

Succesvolle ondernemers houden focus op het behalen van resultaten door hun klanten en tegelijkertijd focussen ze zich op het proces en systeem van hun bedrijf.

3. Ze veranderen hun identiteit van werknemer naar leider
Ja, ik heb het gezegd, werknemer! Dat is wat veel ondernemers doen. Ze hebben zichzelf een baan gegeven. En vaak levert die baan dus veel minder op dan de baan die ze in loondienst hadden kunnen hebben (Zie cijfers CBS).

Ik ga ervan uit dat je dit fenomeen al kent. Jij snapt dat je uit je werknemerschap in je bedrijf hebt te stappen. Je werkt er wellicht nu aan.

Alleen, je leeft nog bij de waan van de dag en je wilt met ieder idee dat komt aanvliegen aan de slag. Want ja, jij bent degene die graag elke dag weer een ander project bedenkt naar aanleiding van een nieuw idee.

Ondernemers die door de 6-cijferige inkomstenplafond heengaan snappen dat ze uit de werknemersituatie moeten komen en echt voor leiderschap hebben te staan. Ze kijken naar andere personen die bepaalde zaken voor elkaar kunnen krijgen.

Ze investeren veel tijd in leiderschap maar zijn voorzichtig in tijd spenderen aan het achternalopen van hun wilde ideeën en projecten.

Succesvolle ondernemers gunnen zichzelf de luxe van het leiderschap. Ze focussen op hun visie. En ze geven anderen de handvatten om die visie in de praktijk te brengen.

Ze besteden hun tijd nuttig en gefocust. De mensen in hun team zien hen als de leider, niet als de manager.

4. Ze veranderen de manier waarom ze hun teamleden aan het werk zetten
Als je bedrijf groeit, lijkt delegeren de heilige graal om op te schalen. Des te meer je delegeert, des te meer je voor elkaar krijgt.

Als je goed in je bedrijf rondkijkt, zie je vast wel een taak die je aan een ander kan delegeren. Maar met alleen maar delegeren om het delegeren gaat je inkomstenplafond niet doorbreken.

Succesvolle ondernemers geven hun teamleden eigenaarschap. Je wilt geen toeschouwers, maar spelers.

Ze huren mensen in die het gehele project oppakken, van begin tot eind. Ze vertrouwen erop dat hun teamleden de juiste beslissingen nemen en op zelfstarters zijn.

Deze teamleden snappen dat hun werk verbonden is met de bedrijfsdoelen en dat ze daar naartoe werken en zo nodig aanpassingen doen.
Aan jou de taak hen voortdurend op hun eigen oordeel te wijzen zodat hun eigenaarschap groeit.

5. Ze leren informatie van nieuwe bronnen in te winnen.
Door het 6-cijferige inkomstenplafond breken gaat om vertrouwen hebben in jezelf, in de manier waarop je beslissingen neemt en in de manier waarop je zaken doet.

Er zijn heel veel blauwdrukken, raamwerken en formules om je bedrijf naar die € 100.000 te leiden. Maar ik zie nog weinig marketingplannen hiervoor.

Uiteindelijk heb je je eigen plan te maken. Jij hebt een uniek bedrijf met een unieke visie.

Dit betekent dat je voortdurend nieuwe bronnen van informatie tot je hebt te nemen om je te laten inspireren. Je hebt mensen om je heen nodig die je uitdagen in je aannames en zien welke onhandigheden er in je plannen zitten.

Het is belangrijk om de verhalen van anderen te horen waar zij aan werken zodat je nieuw bewustzijn en inzicht opdoet voor jouw eigen uitdagingen, belemmeringen en doelen.

In de Network Of Purpose verbinden wij ondernemers, ze werken samen aan hun uitdagingen zoals door die € 100.000 plafond doorbreken.

Graag leer ik je op 15 november a.s. tijdens de live Skyrocket Scaling Masterclass in Rotterdam jou € 100.000 plafond te doorbreken.

Tijdens deze masterclass onthul ik jou het 5-stappen Marketingplan om je bedrijf op te schalen. Je leert in 1 dag hoe je de juiste acties neemt naar een bedrijf dat zichzelf managet zodat jij regie krijgt over een voorspelbaar hoog inkomen met behoud van je vrijheid en meer tijd.

Deze unieke live Masterclass vindt plaats op de SS Rotterdam. Dè uitgesproken locatie om koers te zetten naar de doorlopende stroom aan klanten.

Wat gaan we doen op 15 november?
– Je leert quick-wins om te stappen te nemen voor het opbouwen van een team zodat je een solide bedrijf bouwt waarin je geniet van je vrijheid.
– Je leert het systeem om meer klanten te krijgen te managen en zo de processen en strategieën in je bedrijf te implementeren die noodzakelijk zijn voor 10X meer inkomsten en vrijheid.
– Je gaat met veel minder moeite meer regie krijgen over je bedrijf en daarmee stijgt je vrijheid en winstgevendheid.
– Hierdoor bedien je je klanten beter en kan je meer het verschil maken in hun leven.
– Je leert een bedrijf te bouwen dat ook doordraait zonder jouw aanwezigheid.
– Je gaat gemakkelijker de juiste klanten in een continue stroom aantrekken.
– Je ontwerpt het juiste verdienmodel om de lifestyle te leven die jij jezelf gunt.

>>> Boek hier je ticket.

Zet koers naar 10x meer business en krijg een doorlopende stroom aan klanten.

Ik zie je graag op 15 november a.s.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Mocht je andere ondernemers kennen die je graag mee wilt nemen, stuur ze dan deze link door.

Datum:

29-10-2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2018 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose