Voor trainers, coaches, consultants, ontwerpers, opleiders en experts die vanuit hun purpose goed met hun bedrijf willen verdienen voor de waarde die ze bieden.
Zelf sprak ik eind 2019 voor een groep internationale ondernemers. Ik gaf een presentatie over hoe je bedrijf 10x te laten groeien. Graag leer ik jou dat ook.
Welke stappen ga jij in 2020 zetten zodat je bedrijf ook echt de komende jaren 10x groeit? Welke stap heeft prioriteit volgens jou?
Mogelijk wil je in 2020:
En wat betekent expansie en financiële vrijheid voor jou? Betekent het meer vrije tijd voor jezelf, met je gezin, je partner, je vrienden, je familie etc. ….terwijl je meer verdient?
Wellicht is expansie voor jou dat je uit het uurtje/factuurtje komt en met lucratieve pakketten gaat werken zodat je hogere prijzen vraagt voor de waarde die je biedt?
Maar misschien zie je expansie meer als iets persoonlijks. Groter denken over geld bijvoorbeeld? En welke impact kan je met goed verdienen op jouw omgeving, gezin, familie etc. maken?
Dan is het belangrijk dat je leert gemakkelijker en voorspelbaar geld te verdienen met wat je doet.
Durf je (geld)mindset te stretchen…je brein expansie te gunnen.
Of je coach of consultant bent, in de e-commerce zit, ontwerper bent, spiritueel ondernemer bent of een ander soort business hebt, jij wilt jezelf blijven ontwikkelen en je bedrijf de ruimte voor groei bieden.
En ja, je wilt best naar 10x meer business, maar niet jezelf verloochenen en verliezen. Jij hebt bepaalde principes.
Ondertussen loop je wel tegen je omzetplafond aan. Je bent druk met opdrachten en door tijdgebrek laat je na de volgende opdracht in gang te zetten.
Je gedraagt je als een werknemer in loondienst. Je werkt in je bedrijf i.p.v. aan je bedrijf. Je gaat van opdracht naar opdracht en voert dit uit zoals de opdrachtgever je dit dicteert.
Ik ben Petra Iuliano, de Nr. 1 Verdienmodellen Expert voor ondernemers. Ik ben bestseller auteur van het boek 50 Verdienmodellen, ontwikkelde voor de Hogeschool Rotterdam het vak over Verdienmodellen en heb de afgelopen 10 jaar honderden ondernemers geholpen hun bedrijf op te schalen.
Ik sta op podia als AHOY Rotterdam, het Marketing Insights Event, Sprout en TEDx om over verdienmodellen en purpose te spreken. Graag wil ik dat slimme en bijzondere ondernemers met een mooie visie en missie zoals jij de juiste stappen in handen krijgen om de groeiuitdagingen van vandaag de dag aan te gaan.
Om meer klanten te bedienen en beter te gaan verdienen, eigenlijk weet je in hart wel wat je hebt te doen. Je dienst/product beter en duidelijker verpakken, een hogere prijs eraan koppelen en dat dit aan de juiste type klant verkopen.
Alleen…de onzekerheid slaat toe. Soms heb je echt van die dagen dat je je onzeker voelt en zo twijfelt aan jezelf. Het blijft een stuggle.
Je vraagt je af:
En als je dan die klanten vindt, hoe krijg je daar meer van zodat je meer verdient? De markt vertelt je andere dingen.
Je ziet veel concurrentie om je heen. Die hebben helemaal geen purpose, maar verdienen wel veel geld.
Hoe kan je je onderscheiden? Waarom zou een klant je meer betalen? En tegelijkertijd heb je zoiets van: “Maar wil ik dat wel, meer klanten? Zit ik dan niet meteen propvol met werk? Hoe ga ik het in mijn bedrijf bolwerken om al die klanten te bedienen? Heb ik daar wel de juiste systemen, processen of strategieën voor?”
Jij droomt van meerdere inkomstenstromen, maar dan niet zoals je zoveel om je heen ziet. Die zogenaamde succesformules, die eenheidsworst daar walg je van.
Het plan geeft je richting en focus om de juiste acties te nemen naar een uniek onderscheidend bedrijf waarin jij jouw missie winstgevend maakt en de regie krijgt over een voorspelbaar hoog inkomen.
Zo door blijven jakkeren is het recept voor burn-out, dat weet je. Hoe zou het voor je zijn een bedrijf te hebben waarin je alle voorspelbare taken niet meer hoeft te doen zodat je je alleen nog maar focust op waar je goed in bent en energie van krijgt?
Dat je eindelijk naar het grote plaatje in je bedrijf kan kijken, tijd over hebt om nog meer waarde te leveren en je bedrijf daarmee winstgevender maakt. Alleen… hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Echte stabiliteit voel je nog niet. Dat wat je verdient is snel op. Zoveel zaken op om te letten, zoals administratie.
Je bent daar soms meer mee bezig dan met je klanten. Dat is niet wat je wilt! Je komt er gewoonweg niet aan toe om bij belangrijke keuzes stil te staan en je bedrijf exponentieel te laten groeien met schaalbare diensten en producten.
Je hebt te weinig tijd. Of je hebt geen idee waar te beginnen. Het voelt alsof je nu niet aan het roer staat en je volledige potentieel niet benut.
Ooit stapte je laaiend enthousiast uit je bed om lekker met je bedrijf aan de slag te gaan, maar nu vraag je jezelf steeds meer af: ‘Blijf ik nog wel dicht bij mijzelf en mijn missie?’ Hoe kun je je nou meer waarde leveren en de impact en het verschil maken waar je naar verlangt.
Hoe kom je uit het benauwde uurtje/factuurtje verdienmodel? En hoe geef je jezelf meer vrijheid in tijd, geld en purpose?
Je kijkt in de spiegel en beseft: ‘’Ik wilde een groeiend bedrijf bouwen, maar ik heb mijzelf een baan gegeven in plaats van vrijheid.”
Waarschijnlijk weet jij heel goed WAT je wilt en WAAR je voor staat, maar weet je nog niet HOE je dat gaat realiseren en implementeren. Je bedrijf stroomt nog niet zoals je zou willen… ik weet precies waar je staat …
Tijdens het Verdienmodellen Event ontvang je het bewezen Expansie Plan om door je inkomstenplafond te breken, meer vrijheid te krijgen en je bedrijf 10X schaalbaar te maken. En dat echt vanuit jouw unieke missie en integere principes.
Mogelijk werk jij nog uurtje/factuurtje. Of je hebt een vaste prijs en je hoort dat je veel te duur bent. De objectieve waarde van je dienst of product is het werk dat je erin steekt of hebt gestoken. Maar voor je klant is je prijs is een verhaal, een perceptie. Voor hem/haar telt alleen de subjectieve waarde.
"Ik worstelde te lang met hoe dan anders. Ik ben erg blij dat ik jou heb gevonden en uit dat denk kringetje ben gekomen. De doe maar normaal houding en transparantie die jij hebt spreekt me erg aan. Ik verdiende via de inzet van een nieuw verdienmodel € 6000 in 1 week. Petra laat je nadenken. Petra ondersteunt je waar jij dat nodig hebt. Petra is professioneel. Petra is een mooi authentiek mens. Petra laat je voelen. Petra is je gids. Petra staat aan jouw kant. Petra geeft mega veel kennis. Als jij vraagt zal Petra geven. Bedankt Petra, ik heb enorm veel van je geleerd! Je hebt me op de rails gezet en het is nu aan mij om te trein te laten rijden zo hard als ik dat wil. Bedankt voor alle inzichten, tools, hulp en gesprekken"
Jolanda Damsma
Killer Content Academy
"Ik verkocht behandelingen voor €50 p/u. Nu verkoop ik mijn waarde voor €1000. Ik durfde niet te geloven dat mijn klanten dit zouden betalen."
Najat Haddouch
Hijama en Cupping Rotterdam
"Zij denkt out of the box met je mee en laat je groter denken dan waartoe je oorspronkelijk geneigd zou zijn. De aanpak van Petra is persoonlijk en betrokken."
Jacqueline Bakker
Personeel- en organisatievraagstukken
"Toen ik met Petra startte zat ik op € 40.000 als omzet per jaar. Nu ga ik dit jaar naar naar de € 90.000. Dat is 125% groei!"
Aster Maaskant
Visum Specialist USA
"Afgelopen week kreeg ik er weer een klant bij voor mijn programma. Ik had maar 5 minuutjes voor haar en binnen die 5 minuutjes zei ze dus JA! Ik kon wel janken."
Lisette Goes
ColourBusiness
"Gloednieuw programma gelanceerd en het zat meteen vol. Ik voelde mij door Petra gedragen."
Loeke Braam
Brand Story Coach
Ernst-Jan Buijs werkte bij een administratiekantoor. Niet echt een baan die hem boeide. Hij rommelde wat met ondernemen en maakte WordPress sites voor klanten. Hier werd hij ook niet erg blij van. Het stimuleerde zijn creativiteit niet en het werd routinewerk.
Toen hij bij ons kwam moest de boel om. Hij begreep dat hij een ander soort business moest opzetten. Nu heeft hij zijn baan in loondienst verlaten, is hij een van de upcoming online salesfunnel experts van Nederland en heeft hij een prachtige camper gekocht om met zijn vriendin door Europa te reizen.
En vertel…wat is het jou waard om 2 jaar ploeteren en worstelen bespaard te krijgen? Ik hoor je stem al …
“Ik ben nog niet klaar voor de volgende stap.”
Als jij dat stemmetje in je hoofd hebt dat tegen je zegt ‘’Ik ben er nog niet klaar voor’’, ben je niet de enige. Maar weet je, je voelt je nooit helemaal klaar voor de volgende stap – of de ervaringen (zoals deze) die je naar je volgende level leiden. Het enige dat je kunt doen om verder te komen is de stap ook echt maken.
“Weer zo’n event met veel bla bla, daar heb ik geen zin in!”
Je hebt helemaal gelijk. Je bent nu toch wel klaar met die oppervlakkige kennis die je bij veel events ziet? Wij doen dat anders.
Daarom is het Verdienmodellen Event ontwikkeld om echt de diepte in te gaan. Een event met ”inspirerende” oneliners geven doet iedereen al.
Er zijn al teveel hypes en valse, gouden beloftes om ons heen. Jij wilt nu echt de fijne kneepjes leren.
Op 31 januari onderzoeken, evalueren en innoveren wij samen live jouw verdienmodel en bedrijf. Je krijgt persoonlijke adviezen over hoe jouw bedrijf schaalbaar te maken vanuit jouw purpose.
Zet 31 januari 2020 in je agenda, en wees bereid meer regie over het inkomen van je bedrijf te krijgen zonder langer en harder te werken terwijl je in lijn met je purpose blijft.
Expansie staat voor de groei van de impact van je bedrijf, maar ook die van jezelf. Dat betekent dat je niet alleen een bedrijf bouwt, maar een merk met klasse: een High Class Brand!
Dat is de reden dat ik Jeanine van Varik heb uitgenodigd om je meer te vertellen over de expansie van jouw merk.
Sinds 2007 werkt Jeanine als Branding & Image Consultant. Daarvoor heeft zij 14 jaar in de zakelijke dienstverlening in het binnen- en buitenland gewerkt. Zij merkte dat ze vastliep in het stramien van haar werk. Ze kon haar visie en ideeën niet kwijt en besloot voor haarzelf te beginnen.
• Met welke imagostrategieën je rekening hebt te houden zodat jij jouw overtuigingskracht versterkt en hierdoor jouw prospects je serieus nemen, geen tijd verspillen omdat ze snel voor jou kiezen
• Hoe je er aantrekkelijk, bekwaam en succesvol uit kan zien
• Oog te krijgen voor de psychologische uitstraling van kleuren, zodat je deze kunt inzetten om integer te overtuigen
• Te ontdekken of jouw huidige uitstraling overeenkomt met de kwaliteiten die je echt wilt uitstralen
Nieuwe visie
Jeanine ontdekte dat ze goed is in mensen motiveren en hun potentieel aanspreken. En dat op een aantrekkelijke manier tevoorschijn laten brengen.
Ze weet dat iedereen de regie kan krijgen over zijn eigen reputatie door het effect van zijn of haar ‘High Class Brand’. Iedereen heeft zijn reputatie zelf in de hand. Dit vereist een klasse mindset.
Veel ondernemers zijn onwetend op dit gebied. Hierdoor laten ze teveel van zichzelf op de plank liggen en benutten zij hun potentieel niet.
Inmiddels heeft zij honderden mensen geholpen om vanuit hun visie met hun ‘High Class Brand’ hun verschil te maken.
De informatie die op 31 januari wordt aangereikt overstijgt dienst of product. Het maakt dus niet uit of je een dienst of alleen producten verkoopt. Het principe van vermarkten dat je leert werkt voor beide soort bedrijven.
Het is belangrijk voor deelname dat je al wat ervaring hebt opgedaan met het aanbieden van je dienst of producten. Je kent je aanbod en hebt al een verdienmodel. Maar mogelijk wil je beide aanpassen om door te groeien.
Natuurlijk kun je het Verdienmodellen Event ook volgen als je net start met je bedrijf. Besef dan wel dat dit extra uitdagend voor je is. Ben je al bekend met marketing en sales gezien je achtergrond en je start net je bedrijf? Dan is het Verdienmodellen Event zeker een aanrader voor jou.
Petra geeft brengt veel van haar kennis online. We merkten dat deelnemers aan haar webinars haar graag beter willen leren kennen. Het liefst live en face-to-face.
Daarnaast vroegen wij ons af: hoe zouden wij klanten kunnen helpen hun bedrijf sneller en gemakkelijker te laten groeien via de inzet van slimme verdienmodellen?
Een retreat of een langdurig programma kost je vaak geld qua reizen en verblijf bovenop de training die je volgt. Met 1 dag Verdienmodellen Event heb je dat niet. Het bespaart je heel veel tijd en geld.
Vaak zijn veel events opgebouwd uit oppervlakkige kennis en ”inspirerende” oneliners. Je krijgt wel wat inzichten maar het gaat je niet echt helpen de transformatie te maken en de kennis meteen in de praktijk toe te passen.
Dan doen wij anders. De kennis is diepgaand want Petra Iuliano heeft meer dan 20 jaar ervaring in de marketing binnen het internationale bedrijfsleven opgedaan. Zij heeft de bestseller 50 Verdienmodellen geschreven, stond op de podia van Sprout en het Marketing Insights Event, sprak MKB ondernemers toe over verdienmodellen tijdens Kingconnect netwerkevent in AHOY en deed haar TEDx Talk over The Rise Of Feminine Business Models On The Road To The Next Economy.
De ondernemers die komen zijn minimaal 1 jaar ondernemer en verdienen geld met hun aanbod. Ze snappen dat voortdurend investeren in zichzelf van groot belang is. En tegelijkertijd willen ze wel dicht bij hun missie blijven. Ze houden van duurzaam ondernemen. Ze willen geen voorgekauwd stappenplan maar zoeken naar creatieve input en inspiratie om hun unieke en onderscheidende bedrijf te bouwen.
Ze hebben het druk en moeten vele ballen in de lucht houden. Ze willen graag vrij en (locatie) onafhankelijk met hun bedrijf opereren en zelf hun koers bepalen.
Ze lopen tegen een plafond aan qua tijd, inkomsten en energie en zoeken naar slimme mogelijkheden hun bedrijf exponentieel te laten groeien zonder hun vrijheid, eigenheid en balans hiervoor op te geven.
Dat zou je inderdaad denken. Het feit is het volgende.
Je bedrijf is een vehikel om iets groters neer te zetten dan jijzelf. De winst die je daarbij maakt is een middel en niet het doel. Het is het middel om je purpose uit te kunnen dragen en neer te zetten.
Volgens het Purpose 2020 onderzoek “Inspiring Purpose-Led Growth” van Kantar Consulting groeien merken met een purpose twee keer sneller dan andere bedrijven. En BoozAllen geeft aan dat banken die rondom purpose zijn georganiseerd, 11% meer return on equity genieten.
Verder geeft het onderzoek van E.Y. Beacon Instituut en de Harvard Business School aan dat purpose gedreven bedrijven een grotere kans hebben op winstgevendheid. In de afgelopen 3 jaar hebben zij een winstgroei van 10% ervaren.
Poen & Purpose gaan wel degelijk samen!
Purpose gaat over wat je wilt veranderen in de wereld en hoe je hieraan bijdraagt als ondernemer. Goed bijdragen kan als je goed verdient.
Purpose gedreven bedrijven maken een verschil met hun producten of diensten. En ja, daar mag je best goed mee verdienen, mits je oprecht waarde biedt, anderen helpt hun doelen te bereiken en daarmee het verschil maakt.
Het is met Purpose dat je moedwillig consistente stappen zet, de regie pakt over je leven en bedrijf. Echt je visie uitdraagt en je missie volbrengt die passen bij je waarden en principes.
Als je geen heldere visie/purpose hebt over wat jij met jouw bedrijf wilt bereiken, kun je geen moedwillige en gefocuste acties nemen die leiden tot het gewenste resultaat.
Purpose gaat over jezelf vragen stellen als:
-Welke grootst mogelijke bijdrage wil je over 5-10 jaar leveren met je bedrijf? Voor wie en voor wat?
-Wat gaat jouw bedrijf mogelijk maken?
-Hoe herken je kansen in jouw markt?
-Op welke kansen ga je op inspelen waar je markt naartoe beweegt?
-Wanneer ga je op kansen reageren?
-Hoe maakt jouw bedrijf onderdeel uit van een groter geheel?
Je hebt een andere vraag die hier niet wordt beantwoord?
Stuur je bericht naar petra@networkofpurpose.nl en je ontvangt zo snel mogelijk antwoord.