Het ontbreken aan kennis hoe business te bouwen is reden nummer 1 dat zoveel zzpers worstelen met hun omzet en hun tijd verspillen. Dat is knap lullig.
Want juist nu zijn er zoveel kansen. Je wordt ermee om de oren geslagen:
• Programma’s om aan je copywriting te werken
• Aan de slag gaan met Facebook Advertising? En daarna? Wat dan?
• Misschien moet je ook iets met Periscope? Waarom? Geen idee!
• Wellicht aan je intuїtie werken? Hoef je tenminste niet met dat rare marketing en sales aan de slag. Vooral lekker blijven zweven…dan komt je omzet vanzelf binnen…
• De kracht van de Wet van Aantrekkingskracht gebruiken, misschien helpt dat?
• Hoger komen in Google via SEO
• Schrijf je al een blog of boek? Nee? Nou ja zeg!
• Of hoe je een Over Jou pagina schrijft? Ja lekker belangrijk!
En ja, er zijn zelfs zogenaamde ‘Business In A Box’ programma’s waarmee je leert een online programma te maken of complete online business neer te zetten.
En jij hopt van het ene programma naar het andere en maar geld uitgeven. Het zijn kansen denk je.
Is dat zo? Heb je jouw droomresultaten in 2015 bereikt met al die uitgaven?
Je koopt misschien zogenaamd ‘’goedkope’’ programma’s en beloftes. Maar zonder visie en strategie zet je niet dat gedetailleerde plan neer om je bedrijf te laten groeien.
Je trapt in de Business In A Box belofte van ‘’weinig werk en grote winsten.’’
En als het niet lukt, trap je er nog verder in en koop je weer een klein stukje van de puzzel. Leer je weer tools waarmee je jezelf nog verder over de kop werkt in je bedrijf, focus blijft uit.
Hoe komt dat? Het ligt aan je manier van denken.
Wat jij nodig hebt is visie en strategie. Die 2 zaken zet je daarna om in een plan. Eerder niet.
Er zijn 2 manieren van denken als het gaat om business bouwen:
1. Opportunistisch denken: je worstelt in je bedrijf omdat je je bezighoudt met de zaken van dag tot dag. Je doet dingen die jou aantrekkelijk of leuk lijken en denkt hiermee op korte termijn winst te maken. Ze leiden af van het grote plaatje. Je mist focus. Je vraagt jezelf voortdurend af: ‘’Hoe verdien ik genoeg geld deze maand?’’
2. Strategisch denken: Je hebt een visie. Je kent verschillende strategieën om je visie neer te zetten. Je pakt de strategie op waarmee je het meest waarschijnlijk jouw doel snel bereikt. Je vraagt jezelf voortdurend af: ‘’Wat zijn mijn beste kansen om mijn visie neer te zetten?’’
Business bouwen doe ik al 20 jaar. Ik heb grote en kleine bedrijven veel fouten zien maken. De grootste fout is het gebrek aan visie en strategie.
Een echte ondernemer heeft een heldere visie over hoe hun bedrijf eruit moet gaan zien. Omdat ze die visie hebben, kennen ze hun kracht, de krachten van hun concurrentie, de belangrijkste zaken in de markt en weten de strategie in te zetten om die visie te bereiken.
De zzpers die trappen in het kopen van allerlei (online) programma’s die maar een stukje van de puzzel prijsgeven komen uiteindelijk tot een businessmodel waarbinnen zij enorme drukte ervaren. Ze weten totaal niet meer waarop te focussen.
Ben jij tevreden over jouw businessmodel?
Zoek jij focus in 2016? Wil je een goede strategie neerzetten? Echt aan de slag als ondernemer en een fantastisch omzetdoel halen?
Ik ben benieuwd naar wat jouw plannen zijn voor 2016.
Mail mij petra@iuliano.nl
Hou van jezelf!
XXX Petra