Blog
Blog

Een businessmodel maken, dat gaat toch zomaar niet?

Wellicht heb je vorige week mijn blog gelezen waarin ik het geheim verklapte hoe jouw businessmodel in elkaar te zetten. En naar aanleiding daarvan kan het best zijn dat jij je afvraagt: maar dat gaat toch zomaar niet?
Soms is er niet veel voor nodig om je businessmodel aan te passen. Zo zijn er tegenwoordig boeren die hun koeienschuur omtoveren tot luxe boerderijlodge.
Maar het kan best wat werk zijn nietwaar? Weet je, Apple, IKEA, Zara en Netflix zijn ook niet op 1 dag gebouwd. Maar wat wel opvalt…business bouwen gaat steeds sneller. Failliet gaan trouwens ook!
De levensverwachting van een bedrijf dat nu start is vele malen lager dan van een bedrijf dat 15-100 jaar geleden startte.
Dit komt omdat businessmodellen steeds sneller veranderen.
Een bedrijf dat denkt dat hij het helemaal gemaakt heeft kan snel ingehaald worden door een ander bedrijf met een totaal ander businessmodel. En een branche die denkt dat ze gebakken zitten (denk aan hotels en de taxi’s) krijgen concurrentie uit onverwachte hoek (denk aan Airbnb en Uber).
Prima want die hotels doen nu hun stinkende best om meer aan de beleving te doen voor jou als gast. Businessmodellen brengen de boel in beweging, ze gaan de starheid en zelfgenoegzaamheid tegen van veel bedrijven.
Je moet alert blijven. Je moet constant aan je businessmodel blijven werken.
Ik ben onlangs uitgenodigd voor een netwerkgelegenheid met alleen maar directeuren. Reden: Zij snakken naar een beter businessmodel!
Zij voelen dat ze moeten veranderen, maar je bedrijf veranderen betekent eigenlijk dat je ook zelf als mens moet veranderen. En zoals jij wellicht weet vinden wij mensen verandering niet echt het meest leuke om te doen.
Op 5 september start ik de gratis 15-daagse Business Model Boost Challenge. Dit omdat er heel veel behoefte is aan meer kennis hierover…en dat zeker niet alleen bij grote bedrijven. Al meer dan 100 ondernemers gingen je voor!
Slimme zelfstandige professionals weten dat hun bedrijf voortdurend in beweging is. Als je ondernemer bent is het niet van 1x even iets neerzetten. Jij verandert, jouw klanten veranderen, de markt verandert en dus ook je businessmodel.
Ik heb daarom voorafgaand aan de 15 daagse een bijlage bij dit blog geplaatst met 3 belangrijke vragen. Hiermee kan jij je alvast voorbereiden op de challenge.
Ook meedoen met de gratis Business Model Boost Challenge? Ga in 15 Dagen Naar Jouw Succesvolle Businessplan: Meer Vrijheid, Meer Klanten, Meer Omzet.
De 15-daagse Business Model Boost Challenge geeft je de focus en richting om de volgende belangrijke stap in jouw bedrijf te maken. En dat helemaal op jouw manier. Ga aan de slag met jouw ideale verdienmodel en bouw jouw sterke bedrijf!
Deel waarde, verdien geld en maak het verschil met de strategische inzichten van de gratis Business Model Boost Challenge.
Je kunt je HIER opgeven. Je komt daarna in de Facebook Groep waar je start met jouw en mijn vragen over jouw businessmodel.
Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Ken je andere ondernemers die worstelen met hun tijd, omzet en het krijgen van klanten? Deel dit blog of stuur naar deze link. Het is nooit te laat om slim en strategisch te gaan ondernemen!

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.