Blog
Blog

Meer klanten bereiken zodat je naamsbekendheid, expertstatus en inkomen groeien: weg met de ideale klant!

Zoals ik eerder aangaf, ik neem je de komende tijd stap voor stap mee in de wereld van online lanceren. Daarbij geef ik je het exacte stappenplan dat jou helpt succesvol online te lanceren.
Stap 1 gemist? Die ging over hoe je ervoor zorgt dat je product of dienst aanslaat in de markt en zich als vanzelf verkoopt? Bekijk het hier.
Stap 2 bij hoe je aanbod snel online te lanceren en je groepen of programma’s te vullen gaat over het bereiken van meer klanten. En niet zozeer focussen op die zogenaamde ‘ideale’ klant. Want die bestaat niet.
Dat komt doordat iedere potentiële klant in een andere situatie of context zit op weg naar het doel dat hij of zij wil bereiken. Ze volgen een ander pad.
Aan jou de taak om hen bewust te maken – op welk punt dan ook op het pad dat ze zitten – van jouw onweerstaanbare aanbod. Inderdaad, ik zeg het nogmaals: de ideale klant bestaat niet maar er bestaan wel verschillende ideale perspectieven.
Potentiële klanten denken namelijk op verschillende manieren over hetzelfde probleem dat ze ervaren. Potentiële klanten hebben een ander perspectief dan jij.
Potentiële klanten denken, praten, schrijven er op een andere manier over. Als je maar via één perspectief je dienst/product aanbiedt (en focust op die zogenaamde ideale klant), bereik je te weinig mensen.
Des te meer perspectieven je in je marketing meeneemt, des te meer potentiële klanten je bereikt.
Als jij die perspectieven in handen hebt bereik je meer klanten en groeit je naamsbekendheid, expertstatus en inkomen. Maar de meeste zelfstandigen focussen maar op 1 perspectief.
Ze halen daarmee maar 3% van de marktpotentie binnen. Ze laten heel veel geld op tafel liggen.
En daarom…
…verdienen ze te weinig
….krijgen ze geen klanten
…werken ze met te lage prijzen
Je hebt je potentiële klanten te bereiken en te raken op het punt waar zij nu staan in hun reis en zoektocht naar de oplossing voor hun probleem. Als jouw potentiële klant verschillende perspectieven heeft om hun problemen op te lossen, waarom heb jij die perspectieven dan nog niet in handen?

Die perspectieven zijn DE sleutel naar een continue stroom aan klanten. Zonder dit bereik je te weinig klanten en blijf je worstelen met je inkomen.
Iedere meester in lanceren kent deze perspectieven en past ze toe. Met die kennis in handen krijg ook jij je groepen en programma’s vol.
Hou van jezelf!
XXX Petra
#1 Verdienmodel Expert voor ondernemers, Business Strateeg, TEDx spreker en auteur van 3 boeken over hoe meer te verdienen met je kennis, gaven en talenten vanuit jouw waarden en principes.

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.