Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Er is een onderzoek gedaan bij 200 bedrijven (FRACTL 2016) waarom ze niet van de grond kwamen en uiteindelijk ophielden te bestaan. De #1 reden is dat hun businessmodel niet rendabel is. Het is niet levensvatbaar.

Nu zou je je businessmodel kunnen zien als 9 bouwstenen die krachtig op elkaar moeten aansluiten. Zie hieronder:

Dan kan je je afvragen:

• Hadden ze niet de juiste klanten?
• Waren ze niet zichtbaar op de juiste Sociale Media?
• Maakten ze teveel kosten?
• Hadden ze niet genoeg inkomsten?
• Trokken ze niet genoeg klanten aan met hun website?
• Deden ze niet aan acquisitie?
• Etc.

Het antwoord is: ja + nee.

Maar weet je, zo simpel zit een bedrijf bouwen niet in elkaar. Daar ben jij ondertussen toch ook wel achter?

Met denken in tactische stukjes en beetjes gaat het niet werken. Je hebt alles met elkaar te verbinden zodat er een sterk strategisch systeem ontstaat.

Als het zo simpel met deze vragen was op te lossen zou iedereen een eigen bedrijf beginnen en daar succesvol mee zijn. Maar de realiteit is anders.

Veel ondernemers zijn teveel gefocused op hun aanbod. Maar met een aanbod kan jij slechts toetreden tot de markt en kan je de concurrentie aangaan.

Het is alleen zo dat je met een winstgevend, schaalbare en concurrerend businessmodel die markt ook echt gaat veroveren en je concurrentie het nakijken geeft.

Het is niet meer genoeg om een aanbod te hebben dat goed verkoopt en waar jouw klanten van houden. Als het je teveel tijd, geld en energie kost om jouw product/die dienst te ontwerpen en aan te bieden, ga je de mist in. Als het lastig is en het je teveel geld kost om klanten binnen te halen, ga je de mist in. Of als je prijzen niet je salaris en winst dekken, ga je de mist in.

Kortom, ook al heb je geweldig aanbod dat klanten aantrekt, het zal uiteindelijk niet genoeg zijn om een rendabel businessmodel neer te zetten waarmee jouw bedrijf groeit.

Ik geloof en zie dat we naar een wereld toe gaan waar businessmodellen steeds belangrijker worden en het niet meer voldoende is om goede diensten of producten te hebben. Goede diensten en producten worden voortdurend gekopieerd.

Ik spreek regelmatig klanten die een geweldig idee hebben. Ze zetten het in de markt en zie daar de copycats opkomen. Gek worden ze ervan!

Ik help ze dan hun businessmodel aan te passen. Een businessmodel is een systeem en jouw aanbod is slechts een tool in dit systeem.

Jouw aanbod is voor de klant ‘een ding’ om te bereiken wat hij of zij kan bereiken. Meer niet. Als jouw klant die tool ook ergens anders kan krijgen, gaan ze weg.

Ondernemers hebben een goed businessmodel nodig om de concurrentie voorbij te streven en te groeien.

Hoe kan je nou voorkomen dat jij te weinig verdient en jouw bedrijf ophoudt te bestaan? Of dat je voortdurend de eindjes aan elkaar moet knopen en daar geen zin meer in hebt?

Hoe kan je je businessmodel behapbaar maken en zorgen dat het rendabel wordt en jij kan doorstoten naar een omzet van een paar ton?

Je hebt jezelf dan slimme vragen te stellen. Met een beetje pielen aan je Social Media, je aanbod, je website etc., daar red je het niet mee.

Er zijn 3 belangrijke zaken waar je stil bij moet staan om je businessmodel winstgevend te krijgen.
Dit zijn: Haalbaarheid, Aantrekkelijkheid en Levensvatbaarheid.

Ik behandel dit onderwerp uitgebreid met mijn Verdienverdubbelaars klanten.

Als je daar meer over wilt weten download: Groeiboost businessmodel.

>>>Download hier gratis jouw Groeiboost Businessmodel

Hou van jezelf!

Groet,

Petra

P.S.: Wil jij ook leren hoe je jouw rendabel krijgt en een winstgevend businessmodel hiervoor opzet? Ik heb hiervoor het Verdienverdubbelaars Programma. Het start op 6 maart a.s. Je leert jouw winstgevende businessmodel te ontwerpen en strategisch in elkaar te zetten. Eindelijk verlost van al die losse tactische puzzelstukken!

Datum:

27-02-2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose