Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Afspraak maken? Klik hier!

Ken je het boek van Professor Daniel Kahneman over Ons Feilbare Denken? Die man heeft bijna heel zijn leven besteed aan hoe mensen beslissingen nemen.

In de decennia dat hij onderzoek deed kwam hij erachter dat we op 2 verschillende manieren denken en beslissingen nemen: 1. Snel, instinctief en gebaseerd op emoties en 2. Wat langzamer en meer logisch.

Nu kon deze nobelprijswinnaar de impact van zijn idee in een vuistdik boek uitleggen. Maar zoveel tijd heb je als ondernemer niet.

De aandachtsspanne is tegenwoordig een paar seconden en als je geluk hebt een paar minuten. De fout die we als ondernemer en communicator maken is dat we denken al onze informatie in die korte tijd te moeten proppen om geloofwaardig over te komen – dat leerde je ook zo op school.

Je kreeg straf als je niet alles opschreef wat je wist tijdens een toets of examen. Maar alles vertellen wat je weet werkt niet zo goed als je je salesgesprek of aan marketing doet.

Het doel van je marketing of sales is niet zozeer informatie geven aan je potentiële klant– het gaat om het vangen van hun verbeeldingskracht.

Daar is niks nep aan. Zo communiceerden we toen we nog kinderen waren – we deelden verhalen, geen feiten.

Maar door de jaren heen leerden we dat af. Als jij echt impact wilt maken, start dan met je aangeboren talent voor het vertellen van verhalen.

Als Kahneman beschrijft hoe het snelle, instinctieve en emotionele denken werkt, vertelt hij het verhaal dat hij zijn vrouw belt. En dat hij meteen merkt in wat voor bui zij is door de stem waarmee ze opneemt.

Als hij dat verhaal vertelt, snap je meteen wat hij bedoelt. Zonder dat hij feiten benoemt.
De volgende keer dat iemand je een vraag stelt over jouw aanbod en jij een uitgebreide uitleg wilt geven over de feiten, haal dan eerst even diep adem. En zeg dan: ‘’ik zal je een verhaal vertellen.’’

Hou van jezelf!

XXX Petra

Datum:

05-03-2019

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2018 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose