petra@networkofpurpose.nl | 06 1500 29 07

Blog
Blog

35x JA ik wil!

Wat als ik je vertel dat ik al 35 jaar bij dezelfde man ben. Schrik je daarvan?
We zijn zogenaamde High School Sweethearts. Op het Libanon Lyceum in Rotterdam is het allemaal begonnen…in 1985.
Bands als de Simple Minds, Duran Duran en Depeche Mode waren hot. En ik geniet er nog steeds van.
Gelukkig vonden Jeroen en ik elkaar ook in hard core hip hop en mijn grote liefde voor de muziek van David Bowie.
Maar zoals je weet, zeker als je zelf ook langdurig een relatie hebt, gaat het niet altijd over rozen. Er zijn flink wat dalen geweest. We zijn bereid geweest de marathon te willen lopen, niet een sprintje trekken. Daarom zijn we nog samen.
En dat geldt ook als je een bedrijf bouwt. Slimme ondernemers weten dat er quick wins zijn, maar dat het uiteindelijk gaat om het durven lopen van de marathon.
Volhouden – Doorzetten – Focus
Je bedrijf is geen one night stand.
Je klanten wil je ook lang aan je binden. Steeds opnieuw maken ze stappen. En eenmaal die stap gemaakt ontstaan er nieuwe vragen voor de volgende stap. Jij helpt ze daarmee.
Zo halen ze sneller en gemakkelijker hun doelen.
Onthoud 1 ding: jij bent niet je bedrijf, je hebt een relatie met je bedrijf. Een langdurige als het goed is. Samen loop je die marathon.
Om het vol te houden en niet buiten adem te raken is het hebben van een slim verdienmodel cruciaal. Ik geef je 35 stappen om je slimme verdienmodel te bedenken en succesvol in de markt te zetten:
Stap 1: Ken je cijfers – Meten is weten. Van je inkomsten en uitgaven. Van je advertenties, van je BTW, van je tijd etc.
Stap 2: Let op je woorden – Woorden zijn spreuken. Woorden als ‘lastig’ of ‘moeilijk’ zetten jouw denken vast. Ze maken het probleem dat je ervaart nog groter. Gebruik positieve woorden zoals: uitdaging of interessant.
Stap 3: Niet je omstandigheden maar jouw keuzes bepalen je geluk en je pad naar succes.
Stap 4: Door het veranderen van je lichaamshouding, focus of spraak en dus betekenis (hoe je tegen jezelf praat) kun je jouw belemmerende overtuiging PER DIRECT omzetten naar een krachtgevende omstandigheid en maken je sterkere beslissingen.
Stap 5: Je hebt geen bedrijf te bouwen maar een merk. Water is een gebruiksartikel, Evian is een merk.
Stap 6: Jouw positieve of negatieve patronen worden voor zeker 95% onbewust aangestuurd, slechts 5% is bewust gedrag.
Stap 7: Luister goed naar anderen. Moedig hen aan over zichzelf te praten.
Stap 8: Je prijs verhogen is winstgevender voor je bedrijf dan meer producten of diensten verkopen.
Stap 9: Pijn is maar voor even, opgeven is voor altijd!
Stap 10: Neem altijd 100% verantwoordelijkheid voor je leven en beslissingen.
Stap 11: Geld is een middel, geen doel.
Stap 12: Alles wat jij ziet, hoort, voelt, proeft en ruikt is een eigen waarneming en interpretatie en geen exacte weergave van de realiteit. Het is jouw subjectieve werkelijkheid. We hebben allemaal eigen filters in onze kop die maken dat we zien wat je willen zien. Zorg dat wat je ziet krachtgevend is. Herkader indien nodig.
Stap 13: Cash is King. Winst is theorie.
Stap 14: De formule van geluk: Verander je levensomstandigheden OF verander de betekenis die je aan je omstandigheden geeft. Kortom: verander je perceptie van hoe je leven zou moeten zijn.
Stap 15: Wat jou echt tijd kost is dat je nog steeds niet de goede resultaten haalt die jij wilt en niet weet hoe dit voor elkaar te krijgen. Als je dit wel weet gaat resultaten halen snel.
Stap 16: Je kan geen nieuwe toekomst voor jezelf creëren als je blijft hangen in de emoties uit je verleden.
Stap 17: Je kan niets aan mensen verkopen die geen aspiraties hebben. Ze hebben een groter plaatje nodig van zichzelf. Geef ze dit.
Stap 18: Om van vrees naar vrijheid te gaan in je bedrijf heb je eerst door de pijn heen te gaan. Aan de andere kant van pijn bevindt zich vrijheid. Durf de (soms pijnlijke) waarheid van je situatie onder ogen te zien.
Stap 19: De buitenwereld is een reflectie van jouw innerlijke wereld. Zorg voor een fijne innerlijke wereld.
Stap 20: Je hebt jezelf salaris te betalen en genoeg geld over te houden om terug in je bedrijf te investeren zodat het kan groeien.
Stap 21: Snap dat sommige klanten niet te helpen zijn. Ze houden graag hun problemen en pijn bij zich. Die versterken namelijk hoe ze denken wie ze zijn. Veel mensen zijn verslaafd aan de energie die ze van hun pijn en problemen krijgen.
Stap 22: Je hebt minder hard te werken om meer te verdienen.
Stap 23: Als je het niet aan jezelf kan verkopen, doe dit dan ook niet aan anderen.
Stap 24: In je ‘comfortabele’ huidige situatie blijven zitten brengt geen verandering. Want verandering brengt oncomfortabele zaken met zich mee. Durf dit aan te aan te gaan.
Stap 25: Zorg ervoor dat jouw kosten om je dienst of product te bedenken, te ontwerpen en te creëren meegenomen worden in jouw prijs.
Stap 26: Zorg ervoor dat jouw kosten en tijd om je dienst of product te leveren meegenomen worden in jouw prijs.
Stap 27: Zorg ervoor dat in jouw prijs de kosten worden meegenomen om jouw bedrijf te runnen (team, huur locatie, materialen e.d.).
Stap 28: Zorg dat je winst maakt met je dienst/product zodat je dit kunt terug investeren in jouw bedrijf om te groeien.
Stap 29: Prijzen vertellen een verhaal. Ze zijn een perceptie.
Stap 30: Als je vrijheid wilt van geld, relatie, tijd en purpose zorg ervoor dat er geld overblijft voor jou als de eigenaar van het bedrijf (en je eventuele team). Dat is het grote geheim om aan de vrijheid in je bedrijf te bouwen. Dat wat je verdient is niet allemaal voor jou!
Stap 31: De ondernemers die echt trots zijn op hun bedrijf, en er ook goed mee verdienen, hebben een purpose.
Stap 32: Des te minder moeite, tijd en geld het je kost om een klant binnen te halen en opnieuw bij je te laten kopen, des te beter jouw verdienmodel is.
Stap 33: De meeste ondernemers groeien niet omdat ze bang zijn voor de commitment aan verantwoordelijkheid voor hun eigen inkomsten. Ze zien het als zwaar. Ze blijven liever klein zodat ze de mogelijkheid tot afwijzing of falen kunnen voorkomen.
Stap 34: Je krijgt in het leven wat je denkt dat je verdient.
Stap 35: Houd van jezelf! Er is er maar 1 zoals jij!
Ontdek tijdens mijn GRATIS LIVE BUSINESS MASTERCLASS op 23 juni om 20:30 uur:
15 Verdienmodel Geheimen Die Moeiteloos Je Inkomstenplafond Doorbreken.
Voor wie?
Voor trainers, coaches, consultants, ontwerpers, opleiders en kennis-experts. Die met minder moeite hun kennis, gaven en talenten willen opschalen via slimme verdienmodellen.
De mogelijkheden om je bedrijf te laten groeien zijn enorm. De digitale revolutie rukt op en jij wilt niet achterblijven.
Maar die kansen voelen nog steeds als veel gedoe en zoeken naar de juiste formules en funnels voor succes.
Je doet al die zaken die je zou moeten doen (bloggen, video’s maken, posten op social media…).
Je probeert ‘de laatste trends en tools’ te volgen die jou beloven dat klanten je nu gemakkelijker vinden.
Maar het zijn allemaal losse puzzelstukken voor jou. Hoe verbind je die?
Je komt er gewoonweg niet aan toe. Je hebt te weinig tijd. Of je hebt geen idee waar te beginnen.
Wat is de eerste stap? Wat is het geheim om het wel voor elkaar te krijgen?
Welk systeem kan je volgen om meer te verkopen?
Welke structuur gaat je helpen je bedrijf sneller winstgevend te maken?
Ik heb 25 jaar ervaring in de marketing en inmiddels honderden klanten zoals jij geholpen om door hun inkomstenplafond te breken.
Ik schreef de bestseller 50 Verdienmodellen. Graag deel ik mijn grootste waarde op 23 juni 20:30 uur met jou.
Je leert:
😍 Hoe jij klanten vindt die de bereid zijn de hoogste prijs voor jouw kennis te betalen.
😍 Hoe je continue stroom aan klanten krijgt…
😍 Verdienmodellen voor meer vrijheid in je bedrijf en leven

>>Geef je hier op

Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Ken jij andere ondernemers die een goed verdienmodel willen? Stuur ze deze link.

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.