Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Afspraak maken? Klik hier!

‘’Ja, ik heb al van alles gevolgd, van Deepak Chopra tot J.T. Foxx, maar mijn bedrijf staat nog steeds niet.’’  Dat is wat ik vaak in hoor in de salesgesprekken die ik voer.

Er is veel mogelijk op het gebied van businesscoaching: spiritueel iets met je chakra doen, opleiding volgen bij reguliere instituten, hoe je je innerlijke godin moet vinden om tot dat fantastische bedrijf te komen en zo verder.

Allemaal prachtig, maar wat leer je daar nou eigenlijk?

Iedere week spreek ik ondernemers die al heel veel hebben gevolgd op het gebied van businesscoaching in Nederland en ook in het buitenland. Maar hun bedrijf? Dat staat er nog steeds niet!

Wordt het niet eens tijd dat we ons gaan herbezinnen op businesscoaching? Niet alleen de ondernemers die businesscoaches volgen, maar ook de businesscoaches zelf!

In de USA is de shift al gaande. Veel businesscoach bedrijven zijn zich opnieuw aan het uitvinden. Je zou ze in 3 groepen kunnen verdelen.

Er is een groep die kiest voor het businessmodel van de software gedreven educatie en de tweede groep gaan aan de slag als bureau en hun hefboom (leverage) zit hem in het leveren van high-end maatwerk en daarnaast hands-on praktische hulp aan klanten.

En de derde groep? Die zegt: ’’Het werkt niet meer.’’

Zij die zeggen dat het niet meer werkt, en dit gaat Nederlandse businesscoaches ook overkomen, zijn degenen die het Kijk Mij Nou Eens Een Geweldige Guru Zijn model hebben gevolgd. Alles draaide om hen.

Deze derde groep hanteert het ‘poortwachter’ businessmodel. Hun vooruitzichten zien er niet goed uit. Wat je in de USA ziet is dat dit geen stand houdt en dat is ook wat er in Nederland gaat gebeuren.

Hun diensten zijn gericht op de gretige, hongerige massa (van met name vrouwen) die totaal geen kaas hebben gegeten van marketing en sales, laat staan van business bouwen. Deze vrouwelijke ondernemers zijn overgeleverd aan de vaak zweverige businesskennis van deze opgeblazen personal brands.

Groep 1 en 2 in de markt zijn zich bewust dat het ‘poortwachter’ model niet meer werkt en bewegen zich naar de Nieuwe Economie van toegang en overvloed.

Je kunt tegenwoordig naar het buitenland op vakantie en thuis bij de inwoners slapen. Je kunt via 1 klik een restaurant boeken. En taxi bestel je met de Uber app.
Als je flexibele hulp zoekt voor je bedrijf kun je hiervoor over heel de wereld mensen voor vinden. Zelf gebruik ik Upwork.

We hebben toegang tot veel tijdbesparende technologie waar we 5 jaar geleden alleen van konden dromen. En er is toegang tot enorm veel data waarmee we veel over onze klanten kunnen leren, meer dan dat we ooit voor mogelijk hebben gehouden.

Wat ik dan zo maf vind is dat als het gaat om leren hoe je je business bouwt veel ondernemers nog steeds hun heil zoeken bij de zweverige poortwachters met opgeblazen personal brands.

Het poortwachter model start met het ontwikkelen van een populaire personal brand en laten hun volgers toe tot massale Doe-Het-Zelf online trainingen.

Informatie is er in de vorm van video’s, artikelen, of audio en ‘’leren’’ doe je via werksheets of kleine huiswerk opdrachten zonder dat er samenwerking is of dat iemand overzicht houdt.

Dit heeft niet zozeer met educatie te maken en meer met het pompen van informatie in die ondernemer.

Dat moet en kan anders!

Daarom heb ik de eerste Nederlandse virtuele co-working space opgezet, de Network Of Purpose.

Leren is daar meteen toepassen zodat je echt kunt creëren.

Ondernemers hebben ideeën, ze willen iets creëren. Hetzelfde gold ook toen ik in 2011 het vak Businessmodel Innovatie ontwikkelde als freelancer voor de Hogeschool Rotterdam voor de 4e jaars studenten Commerciële Economie.

Die mensen wilden ook creëren, toepassen…ze wilden een diploma op zak en niet met lege handen thuis komen.

Lineair informatie pompen naar leerlingen of ondernemers. Dat werkt niet. Zo komt een mens niet tot creatie.

Als je je bedrijf sterk en winstgevend wil maken en dit wil creëren, zul je de juiste vragen moeten ontvangen om tot die creatie te komen. En niet een voorgekauwde One-Size-Fits-All (Get Rich Quick) formule door je strot geduwd gaan krijgen.

Creatie is een proces en de reis van ontdekken, ontwerpen en opschalen en geen toverformule!

Om tot creatie te komen heb je eerst te evalueren wat je al hebt, heb je te leren keuzes te maken welke richting op te gaan, zul je prioriteiten moeten stellen in je activiteiten, heb je onderscheid te maken in wat wel en niet werkt, toe te passen snel en moeiteloos wat wel werkt, je zult moeten begrijpen hoe je het fundament voor jouw type bedrijf neerzet en moeten weten welke tools je wanneer inzet.

De meeste online programma’s werken lineair en komen daarom niet verder dan kennis delen om te weten en te begrijpen. Het blijft oppervlakkig en zet niet aan tot actie.

Maar zo leren die ondernemers dus niet toe te passen, onderscheid te maken, prioriteiten te stellen, keuzes te maken, te evalueren en is er uiteindelijk…geen creatie. Dus aan het eind van de rit staat er geen bedrijf!

Op 24 mei a.s. op Buitenplaats Amerongen zul je tijdens de PowerToProfit Masterclass flink wat vragen ontvangen. Die gaan over winst maken.

Winst is niet alleen Omzet – Kosten. Er zijn 5 krachten die je in hebt te zetten die van grote impact zijn op jouw inkomen. Ik neem je op 24 mei graag mee op reis naar hoe jij jouw winstgevende creatie van jouw bedrijf bouwt.

De investering is € 147 en ik laat een kleine groep toe. Je kunt nog tot 18 mei je ticket kopen. Er zijn nog 10 kaarten.

>>> Boek hier je ticket

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Wil je meer informatie over de PowerToProfit Masterclass, dan kan je die hier vinden.

Ken je andere ondernemers die graag een winstgevend bedrijf willen? Neem ze gerust mee.

Datum:

09-05-2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2018 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose