Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Ik heb de eer dat ik met hele slimme klanten werk die ontzettend veel kennis van zaken hebben over wat ze doen en hoe ze anderen helpen.

En dat doen ze fantastisch!

Maar je kennis vermarkten is een ander ding. Daarom begeleid ik hen ook.

Niet al je potentiële klanten gaan snappen dat wat jij biedt van grote waarde is. Dat jij hun anders laat denken, anders voelen en anders naar zichzelf laten kijken.

Het is megavermoeiend om steeds opnieuw helder te moeten maken dat jij van waarde bent. Dat ze bij JOU moeten zijn.

In je haast en paniek ga je op zoek naar de kortste route op succes. En aan het einde van die route, zie daar de belofte van de pot met goud.

Als een dolle ren je van tactiek naar tactiek met verlies aan focus op je strategie, op jouw waarden, op jouw identiteit en boet je in op creativiteit.

Je wordt gepropt in een format dat verstikt en geen ruimte meer geeft naar hoe jij wilt groeien met jouw bedrijf.

Je succes komt zeker, maar het is van korte duur. Je hebt geïnvesteerd in symptoombestrijding en niet in de duurzame oplossing van jouw probleem.

Maar wat wil JIJ creëren?

Ah…gaat het dan toch over jou? Jazeker!

Alleen…het gaat nog wel wat meer om jouw klant wil je echt voor succes gaan. Die klanten die jij wilt geven niet zo om die toeters en bellen waar jij inmiddels heel veel geld aan hebt gespendeerd.

Waar ze wel om geven zijn jouw kernwaarden. Een klant wil zich herkennen in jou. In jouw identiteit. Jouw merk is hun gids.

Maar jij bent NIET de held. En dat is de fout die ondernemers maken. Zeker als ze veel kennis in huis hebben. Jouw klant is altijd de held in jouw verhaal.

Ondernemers die dit niet doen vergeten zicht aan te sluiten bij de situatie/context waar hun klant in zit voordat ze bij hun komen. Ze weten dit niet helder te omschrijven.

Ze zijn verzand geraakt in zielloze vaste formules van salespages die inmiddels uitgehold zijn en geen snaar weten te raken. Laat staan dat hun klant zich hierin herkent.

Als je goed met marketing omgaat, zul je jouw verhalen en geheimen met je potentiële klant moeten delen. Je hebt hun problemen te benoemen en wat de voordelen zijn als ze met jou aan de slag gaan.

Wat denken zij dat het probleem is? In hoeverre zijn ze zich bewust dat jij degene bent die de oplossing heeft van hun probleem?

En wat is het echte probleem? Ik bedoel, onderliggend…geen symptoombestrijding, want dat wil je jouw klant toch niet aandoen?

Datum:

05-09-2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose