petra@networkofpurpose.nl | 06 1500 29 07

Blog
Blog

Heb jij jouw klant nodig, of jouw klant jou?

Ik had het er al eerder over, ondernemen is een mindgame.
We zijn vaak bezig ‘meer klanten te vinden’. Maar vanuit welke gedachte en vanuit welk gevoel?
Je kan de gedachte hebben dat jij ze nodig hebt, want ja je kosten gaan door. Je wilt je bedrijf opbouwen.
Dat snap ik. En dat heb je ook te doen.
Maar is ‘nodig hebben’ een handige gedachte? Welke emotie koppel je dan daarna eraan?
Die van overvloed of van schaarste?
Ben jij dan in de regie? Of de klant?
Besef je wel hoe groot de behoefte van de klant is aan jou? Jouw waardevolle bedrage is van grote impact.
Jij weet dat. Wellicht je klant nog niet.
Hoe ga je dat hem of haar vertellen? Vanuit welke gedachte en emotie?
Franciska zit sinds de Verdienmodellen Summer School van 10 augustus jl. in de Network Of Purpose. Dit is de virtuele co-working space die ik oprichtte.
Ondernemers leren hier hoe ze met minder moeite meer verdienen, hun winst te verdubbelen en hun bedrijf opschalen via slimme verdienmodellen.
Zij is sociaal ondernemer en haar innovatieve ideeën kunnen de wereld veranderen. Ik denk overigens dat jij dat ook kan met jouw idee.
Maar ze ploetert al 10 jaar om erkenning. Voet aan de grond krijgen valt haar zwaar. Voortdurend is er sabotage door anderen, maar met name door haarzelf.
De gedachte overgeleverd te zijn aan je omgeving zet je in de slachtoffer stand. De emotie die daarbij opkomt is die van schaarste en stress.
Wat creëer je dan in je leven? Hele zware energie van voortdurend moeten ploeteren voor wat je wilt bereiken.
Ik sprak haar onlangs. Ze zou een belangrijk persoon ontmoeten die haar verder kan brengen en haar idee echt handen en voeten kan geven. Hiermee kan ze haar bedrijf verder uitbouwen en goed gaan verdienen.
Ze zat in de stress voor dit gesprek. Ja, want zij had hem nodig, zei ze. En hij zou maar een half uur voor haar hebben had hij gezegd.
”Oh ja”, zei ik. ”Hij heeft jou nodig meer dan dat jij hem nodig hebt. Jouw idee gaat zijn leven veranderen (hij zit hoog in de boom bij het 5-sterren Okura Hotel).
Hij wil goed overkomen bij zijn werkgever. Jij kan het probleem oplossen waar zij mee al jaren mee zitten. Jij kan hun imago verbeteren. Met jou halen ze de pers. Jij zit in de lead!”
Ik gaf haar daarna tips over:
– Hoe zich te kleden om ‘’serieus’’ genomen te worden bij zo’n hoge pief
– Hoe het gesprek als gelijkwaardige in te gaan
– Hoe de regie te houden in het gesprek
– Haar gedrag tijdens het gesprek, toon je als de #ladyboss 😉
– Haar emoties tijdens het gesprek. Dankbaarheid en overvloed zijn daarbij belangrijke energieën.

Wat er gebeurde is fenomenaal. Het gesprek duurde geen half uur, maar hij trok 1,5 uur voor haar uit. Ze had zich dit keer heel goed voorbereid.
Geboeid luisterde hij naar haar verhaal. Ze had nu andere gedachten en emoties. Haar enthousiasme, haar kleding en haar ladyboss houding deden de rest.

Er was een doorbraak. Eindelijk!
Hij riep zelfs de directeur van het Okura hotel erbij. En HIJ vroeg om een vervolggesprek op korte termijn.
En vertel eens, met welke gedachte en emotie wil jij ‘’klanten vinden’’?
Hou van jezelf!
XXX Petra

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.