petra@networkofpurpose.nl | 06 1500 29 07

Blog
Blog

Ik moet je wat bekennen

Je duikt het herfstseizoen in. De dagen worden korter. Eerder donker in de avond en langer donker in de ochtend.
Het weer gaat guurder aanvoelen. Er valt meer regen. De bladeren vallen van de bomen.
Maar wat gaat de zon schijnen als jouw bedrijf de komende periode goed loopt.
Ik zie ze alleen weer voorbij komen….losse flodders en eindjes….puzzelstukken….
Een programma over het maken van je salespagina, hoe je je website op moet zetten, hoe je webinars doet, aan de slag met Facebook advertising, je gratis weggever in elkaar zetten…enzovoort.
Maar wat heb eraan als je de puzzelstukken niet strategisch met elkaar verbindt?
Dan krijg je, en ik zie dit vaak, een lege huls. Je hebt een website en stoer zet je daar je online programma op, of je VIP-dag, of je groepsprogramma, of nee je doet liever in retreats.
Jij gaat voortvarend aan de slag met de puzzel van jouw bedrijf. Je website in elkaar zetten, je aanbod in de markt zetten, salespage schrijven, gratis weggever maken en o ja…nog iets met een verdienmodel opzetten…dus je zet op je site:
– VIP-dag
– Groepsprogramma
– Online programma
– Retreat
En laat nu de klanten maar komen! ….maar je ontdekte iets heel anders…..
Je hebt alleen een geraamte…een lege huls. Het zijn losse eindjes die niet op elkaar aansluiten.
Wat is er gebeurd?
1. Je bent met de vorm bezig i.p.v. de functie
Ja, ja, ik weet het. Ik heb je dit al vaak gezegd. Maar dat is omdat dit waar is.
Je kan bedenken qua aanbod wat je wilt maar het gaat niet om jouw aanbod.
Als jij aan het nadenken bent waar jij jouw tijd, geld en energie aan gaat uitgeven denk dan aan de volgende vraag:
– Hoe gaat dit product/deze dienst mij helpen dichter bij mijn strategische prioriteit te komen?
Al die prachtige programma’s met al die losse eindjes die je in je mailbox voorbij ziet komen leiden daar echt niet naartoe.
Laat je toch niet verleiden tot al die onzinnige tactische losse flodders.
Zo, ik heb het gezegd!
Wekelijks spreek ik ondernemers met een bedrijf als een geraamte. Alles staat wel op de website, maar er komt te weinig geld binnen.
Ze zijn niet diep genoeg gegaan….alleen de oppervlakte van de business is behandeld. En nu zitten ze met de gebakken peren.
Veel geld uitgegeven….maar waaraan?
2. Geef niet de schuld aan de verleidelijke marketing
Ja, je ziet al die mooie teksten in de emails, al die onweerstaanbare salespagina’s met teksten die jou verleiden om……voor de oppervlakkigheid te gaan.
En waarom ze dat doen, vraag je je misschien af?
Omdat ze wellicht niet echt de kennis en achtergrond hebben om jouw bedrijf de diepgang te geven die het verdient.
Marketing en sales zijn namelijk geen truukje of een formule.
Ik kan het weten. Dat weet ik na 20 jaar marketing ervaring in business bouwen bij succesvolle bedrijven.
Als ondernemer laat jij je gemakkelijk verleiden tot een 13-in-een-dozijn-formule of Word-Snel-Rijk-Programma-En-Klanten-Komen-Naar-Je-Toe-Zonder-Acquisitie-Nog-Wel.
Wow, dat maar is lekker makkelijk denkt jouw brein…dat wil ik ook wel. En hup…opnieuw ga je de oppervlakkigheid in en oppervlakkig blijven je inkomsten.
Jouw bedrijf verdient toch wel beter dan oppervlakkigheid?
Jij bent toch slim genoeg om voor het echte werk te gaan?
Jij staat aan het roer van jouw bedrijf, maar ook van jouw leven. Het welvaren van jouw bedrijf heeft impact op jouw leven.
Maak daarom de juiste keuze als je voor je inkomsten kiest. Kies voor focus op strategie, verbinden van alle puzzelstukken en de diepgang die jou grote inkomsten voor jou brengen.
Hou van jezelf!
XXX Petra

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.