Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

In onzekere economische tijden neemt het koopgedrag van jouw klant mogelijk af. Je kan ze wel doodgooien met je reclame, maar vaak werkt het niet.

Gevolg: 70% tot 90% van de diensten producten in de markt floppen.

Maar hoe kan jij ervoor zorgen dat jouw dienst of product wel gekocht wordt? En hoe doe je dat in de wereld van het nieuwe normaal?

Twee zaken zijn hierbij belangrijk: online en het brein.

Onderzoek laat zien dat er de afgelopen maanden meer online aankopen zijn geweest dan ooit. Niet alleen maar door jongeren.

Ook mensen tussen de 25-44 en ouder dan 45 jaar bleven evenveel online aankopen doen. Online is het nieuwe normaal.

Maar nu…hoe gaan ze meer (online) bij jou kopen? Hoe werkt dat?

Je hebt daarvoor iets te beseffen. Wist je dat je klant 500 miljoen beslissingen per dag maakt met zijn brein? Zijn grijze massa kan je zien als een soort Google.

Het heeft algoritmes. Deze algoritmes zorgen er onbewust voor dat jij maar ook je klanten kopen wat het meeste plezier en de minste pijn oplevert.

Het brein van je klant maakt als het ware snelkoppelingen zodat ze sneller een beslissing nemen. Ze kiezen dan producten en diensten die het meest relevant en betrouwbaar lijken.

Maar hoe word je dan relevant en betrouwbaar?

Pikant feit: Je hebt met je dienst of product een beroep te doen op het voortplantingssucces van je klant. Het is belangrijk dat je product of dienst begeerte stimuleert.

Wattte?

Laten we het maar koopmotieven noemen, dat praat een stuk makkelijker 😉

Kortom, je moet de koopmotieven van je klant kennen. En een goedbetalende klant heeft andere koopmotieven dan degenen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

En dit is de reden waarom ik mijn klanten veel leer over verschillende soorten koopmotieven. Er zijn functionele en emotionele.

Wat jij aanbiedt moet van waarde zijn voor je klant, dat is logisch. Maar het moet met name hun leven leuker, gelukkiger en makkelijker maken. Ze missen iets wanneer ze jouw product of merk niet aanschaffen. Dit moet je overbrengen in je boodschap.

Gevolg:
• Je straalt meer autoriteit uit
• Je wordt geloofwaardiger
• Je komt betrouwbaar over
• Je komt sympathiek over
• Jouw dienst of product kopen voelt als een beloning voor je klant i.p.v. geld uitgeven
• Klanten voelen dat ze erop vooruit gaan in hun leven als ze jouw product of dienst kopen
• Klanten krijgen positieve associaties bij jouw product of dienst zoals geluk en plezier

Wil je erachter komen hoe dit voor jouw bedrijf werkt? Ik deel het graag met je.

Op 4 augustus a.s. om 20:30 uur geef ik de gratis live business masterclass Hoe Je In 3 Eenvoudige Stappen Succesvol Online en Toekomstproof Onderneemt.

>>>Geef je hier op.

Hou van jezelf!

Groet,

Petra

P.S.: Ken je ook andere ondernemers die graag meer online succes willen? Stuur ze deze link van de gratis business masterclass.

Datum:

29-07-2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose