Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Afspraak maken? Klik hier!

Wat is het verschil tussen ondernemers die betekenisvol groeien en die blijven hangen op het inkomen dat ze nu hebben? Of die ten einde raad zijn ondanks alle energie die ze erin stoppen?

Iedere ondernemer krijgt te maken met cruciale beslissingen op hun reis naar de doelen die ze willen bereiken. Of je nu net start of al meer dan 10 jaar onderneemt.

Het nemen van een verkeerde beslissing kan de doorslaggevende factor zijn naar groei, krimp of stilstand.

Deze momenten noem je omslagpunten.

Om tot nieuwe hoogte van groei te komen, heb je met je bedrijf verschillende keren dat omslagpunt te maken in de groeifasen van je bedrijf.

Hieronder heb ik een diagram geplaatst van 4 verschillende uitkomsten van een beslissing en de daarop volgende actie. De uitkomst na het omslagpunt is afhankelijk van de kwaliteit van de beslissing en actie van die ondernemer.

1) Uit Koers
Een van de grootste fouten die ik de afgelopen 9 jaar als ondernemer heb gemaakt, is op mijn lauweren rusten. Ik dacht: ‘’nou, dat loopt allemaal wel. Ik vind het prima zo.’’

Maar de realiteit is anders. Je gaat OF innoveren en daarna groeien OF je komt achter te lopen op waar de klant en markt naar vraagt of de concurrenten lopen je voorbij.

Ik zie heel veel ondernemers voortdurend deze fout maken. Ze nemen aan dat alles wel goed zal blijven gaan als ze blijven doen wat al een tijd werkt.

OPLOSSING: Je hebt een nieuwe strategie voor een nieuwe koers te bedenken of je raakt uit koers.

Een bedrijf bouwen is niet iets wat je even vanuit een of ander format zo neerzet. Je hebt er voortdurend aan te blijven sleutelen.

Flexibel en alert blijven is superbelangrijk daarbij. Je hebt een spiegel nodig en nieuwe inzichten om de juiste beslissing te nemen wat je volgende omslagpunt zal zijn om naar je next level te groeien.

2) Burn-Out
Deze type ondernemers werken zich kapot. Ze maken overuren, ze hebben geen heldere focus en de structuur van hun bedrijf is ook ver te zoeken. Vaak sterft zo’n bedrijf een langzame dood.

Ze bezitten vele talenten en willen die ook ALLEMAAL tegelijk gebruiken in heel veel verschillende soorten van aanbod.

OPLOSSING: Zorg dat je bedrijf weer in lijn komt met jij het allerbeste kan en doet. Focus op slechts een paar diensten of producten. Je creativiteit moet niet gaan zitten in het voortdurend najagen van je ideeën. Dat put je uit.

Je creativiteit en nieuwsgierigheid moet gaan zitten in het bouwen van je bedrijf en daar eigenaarschap over nemen. Krijg hier weer lol in.

3) Blaast Zich Op
Dit type ondernemer is de eeuwige brainstormer. Ze blijven maar hangen in de ideeën en komen niet tot actie. Ze gaan liever weer terug naar de tekentafel. Want ja, creatief zijn is zzzoooooo leuk!

Het bedrijf is een rommeltje van alles en nog wat qua aanbod dat half af is. Op een gegeven moment snapt niemand meer waar ze zich mee bezighouden.

OPLOSSING: Bundel je gaven, kennis en talenten tot 1 onweerstaanbaar aanbod. Zorg ervoor dat je hiermee bekend wordt in de markt. Ja, focus op 1 ding en vraag jezelf af wat jou anders maakt.

Ook hier moet de creativiteit en nieuwsgierigheid gaan zitten in het bouwen van het bedrijf. Lol krijgen in wat het spel van ondernemerschap nou echt inhoudt, is hier belangrijk.

4) Betekenisvolle Nieuwe Groei
Inkomsten, bereik, kansen, impact en persoonlijke voldoening komen hier tot nieuwe hoogte en blijven groeien. Het bedrijf is in lijn met de visie, missie en purpose van de ondernemer.

Deze ondernemer focust zich op waar hij of zij het allerbeste in is en de meeste energie van krijgt. Je hebt een slim verdienmodel ingezet die je bedrijf en jou rust, balans en vrijheid bezorgen.

HET GEHEIM: Kies het juiste slimme verdienmodel dat in lijn is met jouw visie, missie en purpose.

Dit roept de volgende vragen op:

Hoe kan je je bedrijf nieuwe groei bezorgen als je een uitdaging hebt met het nemen van de juiste beslissing rondom je omslagpunt?

Hoe kies je een slim verdienmodel dat in lijn is met je visie, missie en purpose?

Nou dat is precies wat we onder andere op 25 januari a.s. behandelen tijdens de Verdienmodellen Winter School.

Na de Verdienmodellen Winter School…
• Ervaar je meer vrijheid, tijd en balans. Je hoeft minder tijd in je bedrijf door te brengen en je kan er meer uithalen. Hierdoor bedien je je klanten beter en kan je meer het verschil maken in hun leven.
• Krijg je meer zelfvertrouwen, meer erkenning en een grotere expertstatus.
• Ga je gemakkelijker de juiste klanten in een continue stroom aantrekken.
• Ontwerp je het juiste verdienmodel om de lifestyle te leven die jij jezelf gunt.

Bovendien leer ik je 3 manieren om met welk soort bedrijf dan ook exponentieel te groeien vanuit betekenisvol ondernemen.

De investering is € 70 tot en met 26 december.

>>>Geef je hier op en ontmoet andere betekenisvolle ondernemers

Hou van jezelf!

Groet,

Petra

P.S.: Op 26 december is echt de laatste kans om je early bird ticket aan te schaffen.

Datum:

18-12-2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2018 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose