Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Er zijn 3 manieren om elke soort business te laten groeien. Echt, ze werken voor jou en voor grootheden als Apple, Amazon, Google en noem maar op.

Ik schrijf erover in mijn nieuwe boek In 10 Stappen Continu Online Klanten. Het komt binnenkort uit.

Die 3 manieren zijn:
1. Groei je het aantal klanten dat je hebt
2. Verhoog je prijs
3. Groei het aantal herhaalaankopen (vaker bij jou kopen, downsell, upsell, cross-sell) en doorverwijzingen

Je hoeft niet alles tegelijk te doen. Je start met 1 van de 3 punten. Zoals bijvoorbeeld het verhogen van je prijs.

Maar zodra je daaraan denkt gaat je innerlijke criticus mogelijk op tilt:

“Dat is veels te hoog! Ze lachen me straks uit!”

“Is het echt zoveel waard?”

“Wie denk je wel dat je bent dat je daar überhaupt geld voor vraagt?”

“Wat als ze het nou niet kunnen betalen?”

“Wat ik als ik dan minder verkoop?”

“En wat als ik er succesvol mee word en het niet meer kan bijhouden?”

En mijn grootmoeder zou zeggen: ”Jeetje mina!”

Als het koppelen van een prijs aan je product of dienst – laat staan je prijzen verhogen – maakt dat je wilt wegrennen en jezelf verstoppen, dan is deze mentale blokkade een goed excuus.

Ik interviewde laatst een influencer die in 2 jaar 1 miljoen verdiende met haar Instagram cursus. Ze vertelde mij: mindset is ALLES!

Zo help ik veel klanten met het verhogen van hun prijzen. Bijvoorbeeld bij Lisette. Zij worstelde al 6 jaar met haar inkomen. Ze helpt 40+ zakenvrouwen aan een betere uitstraling.

​​Ze vroeg een te lage prijs voor haar waarde. Ze had het idee dat haar klanten geen hogere prijs konden betalen of dit niet wilden.

Hierdoor kon ze amper rondkomen. Ze leerde via mij hoe haar waarde op een integere en authentieke manier over te brengen en hiermee haar prijzen te verhogen.

Ze verdrievoudigde haar prijs.

​​Wat zou het voor jou betekenen als jouw klanten je 3x meer zouden betalen? Wat wordt dan mogelijk voor jou?

Ze schreef dit erover:
’Eén dingetje lukte mij nog niet en daar begon ik last van te krijgen. Want ik wilde dat heeeel graag. Als dit ‘ene dingetje’ wel zou lukken dan kan ik mijn klanten een beter resultaat garanderen, intensiever helpen, vaker zien en een fijne relatie opbouwen. En last but not least: het geeft ook mij zelfvertrouwen en meer inkomsten.

Door begin dit jaar op een andere manier deze kennis te implementeren (dank je wel Petra Iuliano) is het mij toch gelukt. Doorzetten. Focus. Visie. Je talenten gebruiken en hulp inschakelen daar waar je niet zo goed in bent.

En nu is het zover: zie je wel, ik wist het!

Hier word ik gelukkig van, dit geeft mij heel veel voldoening. De leukste klanten met de beste resultaten, intensief contact en een fantastisch resultaat.’

Lisette is echt voor haar waarde gaan staan, heeft nu een stevig verdienmodel en kan exponentieel groeien.

Om een hogere prijs te vragen en meer te verdienen heb je na te denken over het effect van jouw hulp aan je klant. Het effect op zijn leven, relatie, werk, inkomen, gezondheid etc. afhankelijk van het soort bedrijf dat je hebt.

Dit effect – als het goed is – is duurzaam. Het werkt ook op de lange termijn. En als dat zo is, wat is het dan eigenlijk echt waard wat je doet?

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Volgen we elkaar al op Instagram? Daar deel ik dagelijks ook waarde.

Ga hier naar mijn account, dan linken we met elkaar.

Datum:

28-07-2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose