Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Afspraak maken? Klik hier!

Ja, lekker dan. Heb ik een boek geschreven over 50 Verdienmodellen (en misschien heb jij het gelezen) ….slaat het ineens weer nergens op.

Ben ik van het padje af?

Nope…ik probeer je wat duidelijk te maken. Ik ontmoet heel veel ondernemers met een slim verdienmodel, maar ze verdienen alleen niet zoveel.

Huh?

Nou kijk, je kan in principe het zogenaamde lucratieve high-end bedrijf klaar hebben staan:
– Er staat VIP-dag op je site
– Er staat een offline groepsprogramma op je site

Of je bent gevallen voor het ‘’vrijheidsideaal’’ van de online business:
– Er staat een low-end online programma op je site (tot 500 euro)
– Er staat een high-end online programma op je site (boven de 1000 euro)

En nu? Wat verdien je ermee? Is er een constante stroom van klanten?

Meestal niet…tenminste…dat is wat ik bij klanten zie die bij mij komen. Ze hebben alles op orde qua opzet van hun bedrijf…maar het stroomt (nog) niet.

Waar heeft dat mee te maken? Dat kan van alles zijn.

Belangrijkste is dat je begrijpt dat jouw aanbod, of dat nou offline, online, low-end of high-end slechts een klein onderdeel/puzzelstuk is van je totale businessmodel.

BusinessModel

Meestal zijn al eerder in de bedrijfsopzet fouten gemaakt. De Succesdriehoek is niet goed toegepast.

Je bedrijf bouwen is geen spelletje, een truukje, formule of stappenplannetje….het is damn right serious business!

Je denkt toch ook niet dat succesvolle bedrijven zich laten adviseren om te groeien door mensen met een toverstokje of die even met een 1-2-3-tje hun bedrijf optuigen. Of wel soms?

Die huren echt wel de beste mensen in met vakkennis en ervaring. En jij wil toch ook het beste voor jouw bedrijf?

Daarom gaan we deze week verder met de gratis 5-weekse Winter Business School. Vorige week startte ik week 1 met de kickoff via het webinar De 3 Meest Waardevolle Strategieen Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen. Je kunt het webinar hier gratis downloaden.

De focus van week 2 is product en klantreis. Een van de redenen dat het verdienmodel dat je zo mooi voor ogen had niet voor je werkt is dat de verpakking van je product/dienst nog niet klopt. Ten tweede kan het liggen aan het feit dat je product/dienst niet geheel aansluit bij de frustraties/pijn, verlangens/behoeften of vragen die jouw potentiële klanten hebben. Er liggen daar heel veel kansen voor jou voor een constante klantenstroom. Die kansen heb je vrij secuur in kaart te brengen.

Nee, het is wellicht niet meteen het gemakkelijkst om te doen. Maar het goede nieuws is dat iedereen dit kan leren. Als je hieraan gaat werken, ga je voor lange termijn succes. En ook mooi om te weten: Je kunt het snel leren. Hoe je een constante klantenstroom krijgt is een van de zaken waar mijn klanten bij Verdienverdubbelaars aan werken.

1. Ze leren de kansen te zien in de mate hoe hun klanten zich ontwikkelen qua behoeften. Wellicht richt jij je nu al op 1 behoefte van jouw ideale klant. Dan zou je kunnen vragen: ‘’Wat hebben ze hierna nodig?’’

2. Vervolgens leren mijn klanten waardevolle ervaringen te creëren die heel weinig tijd nodig hebben om neer te zetten. In plaats van om alles in 1x perfect en gereed te hebben, leggen ze de prioriteit alleen op wat die ene ideale klant belangrijk vindt. Daarmee kijken ze ook naar hoe zij als bedrijfseigenaar en waardeleverancier het meest effectief kunnen zijn.

3. Daarna gaan ze aan met een plan aan de slag om het ook echt in de praktijk te zetten. Dit plan is strategisch van opzet. Dit betekent dat mijn klanten hun manier van werken op een dagelijkse basis gaan transformeren. En het verandert ook de perceptie van hoe anderen hun bedrijf waarnemen.

Op deze wijze kunnen mijn klanten binnen 24 uur, enkele weken of maanden extra en ongeplande omzet genereren van 5000-10.000 of meer.

De Facebook Live opname van week 2 van de Winter Business School vind je hier.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Datum:

25-10-2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2018 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose