Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

De afgelopen 4 weken heb je belangrijke bouwstenen voorbij zien komen voor het bouwen van jouw sterke bedrijf.

We zijn gestart met de Kickoff van het webinar De 3 Meest Waardevolle Strategieen Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen. Als je die nog niet hebt gezien, download deze hier gratis.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met je product en klantreis, jouw slimme verdienmodel (download hier de gratis Verdienmodel Test) en interviewde ik een Facebook Advertising Expert over positionering.

Vandaag in week 5, en tevens de laatste week van de Winter Business School, gaat het over de funnelstrategie.

Waar gaat dat over, vraag je je misschien af?

Laat mij jou dan dit vragen:
Heb jij wel eens het idee dat jij een prachtig product of dienst hebt, maar het je niet lukt om door al dat getetter van anderen heen te komen op Social Media?

Of voelt het alsof je aan het schreeuwen bent in een overvol stadium? Of krijg je het idee dat je tijdens een luidruchtig feestje met snoeiharde muziek de aandacht probeert te trekken van iemand aan de andere kant van de zaal?

Je bent niet de enige.

De afgelopen 10 jaar is het steeds meer een uitdaging om aandacht te trekken in de luidruchtige online wereld.
Het hebben van een geweldig product of dienst of een nobele missie…het voldoet niet meer. Wat jij nodig hebt is een platform, een plek waar jij kan uitblinken en kan laten zien wat jij kan.

Waarom is dit het geval?

1. De markt raakt overvol met zzp’ers en ondernemers die doen wat jij doet. Echt, de concurrentie wordt steeds groter. Ze vechten allemaal voor 1 ding: de aandacht van de klant. En jij bent in concurrentie met al die anderen die ook een stukje van de markt willen.

2. Steeds meer mensen zijn meer afgeleid dan ooit. Er niet alleen meer producten, er zijn ook meer films, meer TV kanalen, meer apps en podcasts. Maar er zijn ook veel meer websites bijgekomen en natuurlijk al die Social Media kanalen.

Word het je af en toe teveel nietwaar? Infobesitas, informatieovervloed is de nieuwe ziekte. Al die mensen en al die foto’s, films….en dan ben jij er nog in die menigte en heb je geen microfoon.

Maar met de komst van Social Media heeft ineens iedereen toegang tot de virtuele microfoon en kan zijn of haar stem laten horen.

Als je slim bent laat je je stem niet zomaar overal horen. Tetteren om te tetteren is tijdsverspilling. Je bedient daar trouwens maar een heel klein deel van mensen mee die willen horen wat jij te zeggen hebt. Je stem laten horen doe je via een systeem en je pakt het strategisch aan. Dat systeem is de funnelstrategie.

Wat is een funnel?
De funnel is een systeem dat jij jouw prospects laat doorlopen om er uiteindelijk betalende klanten van te maken. Dat proces kan langzaam en ook heel snel gaan. Je kan jouw klant gedurende het gehele funnelproces op het juiste moment de juiste manier waarde leveren zodat je de klant sneller binnenhaalt.

Een funnel ziet er als volgt uit:

marketingfunnel

Het mooie is, tenminste dat vind ik, is dat de funnel steeds meer gaat over marketing in plaats van over sales. De opkomst van Social Media is daar de aanjager voor geweest.

Hoe zet je een funnel op die voor jou werkt?

Wat jij nodig hebt is een platform. Een platform is opgebouwd uit:
• Contacten
• Klanten
• Prospects
• Volgers
• Fans

Jouw platform, is jouw tribe. Hierin zitten mensen die dezelfde passie delen en die dit het liefste met mensen doen die er net zo over denken.

Nu heb jij nog een platform nodig om hen te bereiken. Vandaag de dag kan dat.

Graag leg ik je alles uit over de slimste funnelstrategieën waarmee jij jouw platform opbouwt. Download nu de gratis Marketing Funnel Playbook en ontdek de 7 slimste funnelstrategieën van dit moment om meer klanten te krijgen.

Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter er graag warmpjes bij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de gratis 5-weekse Winter Business School waar de gratis Marketing Funnel Playbook voor hen klaarstaat.

Voor vandaag heb ik voor jou deze opdracht: Wat is jouw eerste stap naar het bouwen van jouw platform?

Geef jouw antwoord in de besloten Facebook Groep en ontvang mijn persoonlijke reactie en tips op jouw idee.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Deel dit artikel met ondernemers die ook graag meer klanten en omzet willen. Wijs ze op de gratis Winter Business School.

Datum:

15-11-2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose