Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Ze zeggen, je moet winnen, je moet succes hebben!

Maar wat is dat dan?

Afgelopen donderdag gaf ik de PowerToProfit Masterclass voor klanten en andere deelnemers. Voor mij was het een belangrijke overwinning op mijzelf.

Voor groepen staan is voor mij een van de heftigste dingen om te doen als hoog sensitief en deels introvert persoon.

 

Waar anderen de boel lekker aan elkaar babbelen, heb ik best moeite om mijn waarde ‘volgens de regels’ te communiceren.

Tja, anderen loodsen deelnemers met inhoudsloze tips en tricks via ingenieuze beïnvloedingstechnieken naar de achterkant van de zaal waar ze gretig hun creditcard aan get rich quick succesformules afgeven.

Wellicht heb jij dat ook wel eens gedaan bij de Business Bootcamp van Nisandeh Neta? 😉

Of stond je te juichen op het podium waar je zojuist iets had aangeschaft waar je bedrijf nog helemaal niet aan toe was?

Die performance van die snelle babbelaars, je kan daar respect of afgunst voor hebben.
Je kan ook denken: hoe zou het anders kunnen?

Hoe kunnen we dit spel innoveren en hier ethisch mee omgaan?

Hoe zorg je ervoor dat een upsell weer wordt dat waarde toevoegt aan de worsteling binnen het proces waar ze inzitten?

Ik vraag mij af: wat heb je nou aan klanten die slechts een quick fix voor je bedrijf zijn?

Even snel geld scoren, maar achteraf merken ze dat ze totaal niet tevreden zijn over wat je aanbiedt? En dan zoeken ze weer aan andere dealer om hun volgende shot te halen.

Hoe duurzaam winstgevend is het dan? Welke loyaliteit bouw je in feite op?

Ik vraag mij af: hebben businesscoaches een markt van junkies gecreëerd die van dealer naar dealer lopen en daarom een bedrijf van losse flodders aan het bouwen zijn?

Hun klanten hebben na de aankoop geen strategie in handen, maar goedkope tips en tricks en worden gezogen in programma’s waar ze aan hun lot worden overgelaten. Waar diepe kennis ontbreekt en educatie aan klanten alleen op het allerlaagste niveau van weten en begrijpen plaatsvindt in plaats van ze te leren analyseren en evalueren.

Ondernemers hebben dromen en willen creëren, maar door gebrek aan kennen grijpen ze snel naar gemakkelijke stappen en voorgekauwde zogenaamd simpele formules tot succes.

Hoe zou als je in plaats daarvan ondernemers kunnen uitdagen hun huidige businessmodel te onderzoeken? Ze lekker laat tandenknarsen zodat echte en duurzame waardecreatie kan ontstaan waarmee ze een goed leven voor zichzelf kunnen opbouwen.

Zoals ik meldde, voor groepen staan en dan een aanbod doen, ik vind het nogal wat. Ik was er daarom ook mee gestopt. De laatste keer dat ik het deed was november 2015.

Ik gaf in feite op omdat het niet goed voelde. Niet eens zozeer de upsell, maar ik knapte af op de manier hoe je het zou moeten doen.

Hoe je het zou moeten doen, dat deed ik dus ook niet op 24 mei. Dan maar op mijn manier en daarin durven groeien.

Ja, je bedrijf bouwen is een proces, en geen snelweg naar de goudmijn. In 2013 stond ik voor het eerst voor een groep, mijn eerste event was een feit.

Direct nadat ik mijn upsell had gedaan vloog ik geheel overstuur de zaal uit. Ik verstopte mij nog net niet onder een stoel of tafel.

In de jaren daarna ging het beter en beter. Ik voelde op 24 mei een grote overwinning op mijzelf.

De essentie van winnen is jezelf (over)winnen.

Wat als winnen betekent dat je nooit, nooit opgeeft?

Wat als winnen betekent blijven dromen?

Wat als winnen betekent de uitdaging opnieuw aangaan en jezelf steeds weer bevrijden van wat anderen van je denken?

Wat als winnen betekent jezelf op de proef stellen voor het oog van anderen?

Wat als winnen betekent kwetsbaar durven zijn?

Wat als winnen betekent tegenslagen overwinnen?

Wat als winnen betekent de volgende trede beklimmen en je gaan verheugen op de problemen die daar gaan plaatsvinden?

Je kan natuurlijk ook blijven staan waar je staat, op een plek waar geen frustraties zijn, zo heerlijk comfortabel.

Maar weet je op die plek ontvang je de hardste lessen, keer op keer, totdat je ze oplost.
De oplossing vindt plaats in de ervaring die je jezelf geeft en de uitdaging en de PROBLEMEN proactief op te zoeken.

Dus ja, daar stond ik weer voor de groep als semi-introverte hoog sensitief persoon.
Het was fantastisch deze overwinning op mijzelf.

En nu klaar voor de volgende trede.

Ja, ik geef nooit op en dat is het echte winnen.

Ik ben mij bewust van de moeilijke treden die ik de afgelopen jaren al heb geklommen als marketeer in het bedrijfsleven en als ondernemer. Ze bereiden mij voor op iets dat groter is dan mijzelf.

Tijdens de masterclass liep Lisette naar voren. De afgelopen 6 jaar worstelde ze met haar ‘niche’ en ‘ideale klant’. Dat moest ze zogenaamd eerst vinden voordat ze haar bedrijf kon uitbouwen.

Even tussen ons: businesscoaches die jou proberen te leren dat je eerst je niche en/of ideale klant moet vinden leven nog in de bekrompen marketing 1.0 wereld en houden jou dom. Zo beperken ze de groei van je bedrijf.

Lisette weet je heel veel te vertellen over kleding, make-up en hoe voor een prachtige garderobe te kiezen waarmee je het beste van jezelf uitstraalt.

Maar ze zat maar naar die niche en die ideale klant te zoeken en mailde zich suf naar een lijst die totaal niet aansloot bij de ambitie die zij heeft met haar bedrijft.

Afgelopen 11 en 12 januari deed zij mee de 2-daagse Virtual Profit Plan Retreat binnen mijn Network Of Purpose community waarin ze leerde hoe een constante stroom van goedbetalende en juiste klanten aan te trekken.

Wat bleek (en ik wist hier echt niet het fijne van, deze ‘testimonial’ was geheel spontaan), ze had na deze 2 online dagen:

– voor het eerst een groepsprogramma in elkaar gezet
– haar prijs 3x zo hoog gemaakt (van 500 naar 1500 euro)
– EINDELIJK klanten binnengehaald voor deze high-end prijs en waarde die ze biedt.

Wow, wat een transformatie! Dat is 200% meer omzet voor haar!!

En dat betekent dat ze nu geld overhoudt om te investeren in een nog betere campagne en de volgende keer nog meer klanten zal aantrekken.

En dat was nog niet alles. Daarna gebeurde er een wonder.

En andere dame stapte naar voren, iemand waar ik het niet direct van had verwacht. Het is een andere klant van mij en de nummer 1 imagocoach van Nederland als je het mij vraagt. Ze heet Marieke.

Eindelijk kwam ze voor haar waarde uit. Vol verve deed ze haar presentatie vanuit prachtige storytelling.

Ik hield mijn tranen van ontroering in. Dit lukte mij overigens niet meer bij het diner toen ik haar al snikkend omhelsde.

Deze transformatie is nog groter dan de vorige, want deze dame worstelde niet alleen met haar bedrijf, ze worstelde met haar identiteit en waardigheid.

Die waren in haar beleving vorig jaar kapot gemaakt door gewetenloze concurrentie.

Ze heeft zich bijeen geraapt en hervonden. Ze heeft zichzelf overwonnen.

Wat een proces denk je wellicht, kan het ook turbo?

Ja, er bestaat een manier om het proces van leren en groeien te versnellen.

En dat is: wacht niet op moeilijke situaties maar zoek ze bewust op. Begin met dingen te doen in je bedrijf waarvan je weet dat dit problemen gaat opleveren en dat je ze moet overwinnen.

En dan nu het ultieme recept voor succes…*trommelgeroffel*…

…ga na ieder probleem dat je oplost op zoek naar een nieuw en groter probleem. Zo ontwikkel je voor iedere meer uitdagende taak een grotere frustratietolerantie. Zo train je bewust je vaardigheid om toekomstige moeilijkheden om te gaan.

Want geloof me, naarmate je bedrijf groeit, groeien ook de ‘problemen’.

Je zal zien dat die toekomstige moeilijkheden je veel gemakkelijker afgaan als je voortdurend op zoek gaat naar uitdagingen in plaats van ze te vermijden.

Zet je frustratiebarrière in als springplank naar je NEXT LEVEL.

Winston Churchill werd op zijn 93ste uitgenodigd voor een lezing bij een universiteit vlakbij zijn geboorteplaats. Mensen kwamen van alle uithoeken van het land om hem te horen spreken. Een groot man die vast veel te zeggen heeft, dachten ze.

Een groot applaus was er toen hij naar het podium liep. Toen sprak hij de volgende zin: Geef nooit, nooit, nooit, nooit op!

Daarna was de lezing voorbij 😉

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ontving gisteren nog een mail van een andere klant. Ze werkt heel hard in haar praktijk en verkoopt behandelingen voor 50 euro per uur. Ik heb haar geleerd haar kennis, gaven en talenten anders te verpakken en te verkopen.

Ze heeft 3 nieuwe klanten binnen, en dit is nog maar het begin. Deze mensen betalen haar nu 1000 euro. Dat is zowat 2000% aan prijsverhoging!

Wat ben ik blij dat ik mijzelf aan het overwinnen ben en meer en meer ondernemers help een beter leven te krijgen. Dat is succes voor mij, bijdragen aan het grotere geheel.

Datum:

26-05-2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose