Geef Waarde, Verdien Geld en maak het Verschil.

Drie jaar geleden kwam ik David tegen. Hij stond voor de uitdaging om een belangrijke beslissing te nemen met zijn bedrijf: De omslag maken of door blijven jakkeren in de overleefmodus.

Dit is een van de pittigste beslissingen die een ondernemer heeft te nemen. En er zijn grote misvattingen hierover.

Er wordt wel eens beweerd dat je een of andere klinische succesformule kan hanteren zodat je die omslag kan maken. Dat is niet waar.

Je kan de menselijke maat er niet uithalen. Dat zou ook niet wenselijk zijn. Denk aan visie, intuïtie en buikgevoel als het om ondernemerschap gaat.

Zogenaamde succesformules en voorgekauwde programma’s zuigen de creatiekracht uit de ondernemer.

David zat op € 2000 per maand als inkomen. Hij wilde graag naar de € 5000 per maand. Hij wist alleen niet hoe.
Er zat geen lijn in zijn bedrijf. Bovenal, hij heeft geen tijd om erover na te denken. Hij doet heel veel zelf. Want ja, uitbesteden kost geld.

Hij zei: ‘’Ík word gek van de mails heel de dag. Ik vind structuur vasthouden heel moeilijk. Ik wil mij kunnen focussen op waar ik naartoe wil. En minder nadenken over mijn inkomen. Dat zou als vanzelf moeten gaan.’’

Ik voel me af en toe net een ongeleid projectiel. Ben heel vaak doodop en moe. Ik heb heel veel creatieve ideeën. En als ik iets heb bedacht, heb ik daarna weer een ander idee.

Ik start in feite nooit iets en maak ook niets af. Ik blijf hangen in mijn eigen ideeën en kom zo niet verder. Het is eerder een negatieve spiraal. Ben soms bang dat ik burn-out ga krijgen.’’

Ik vertelde hem dat hij in het land van de levende doden zit met zijn bedrijf. Hij keek mij even gek aan.

’Jij zit in de overleefmodus. Je gaat maar door en door. Je geniet niet meer van je bedrijf en daarnaast heb je ook nog eens geen tijd om er even bij stil te staan.

Als je erbij stilstaat kan je weer op je gemak alles rustig bekijken. Je kan dan de omslag maken die je nodig hebt.

Maar als je maar doorjakkert, geen focus hebt en ook nog geen idee hebt hier uit te komen, word je een zombie.’’

David schrok hiervan. Wat nu, vroeg hij zich af.

De tips die ik hem gaf zijn:
• Ga al je ideeën, talenten, gaven en kennis samenbundelen tot een sterk kernaanbod.

Niet jezelf op 10 dingen tegelijk richten. Dat werkt niet voor een bedrijf. Met een sterk kernaanbod waarmee je de grootst mogelijke transformatie/verandering brengt aan je klanten ga je meer verdienen.

Je gaat erkenning krijgen. Mensen snappen weer wat je doet. Het wordt je merk en je gaat de juiste klanten mee aantrekken die snappen wat jij waard bent.

• Zorg voor een goede prijs voor dit kernaanbod.

Vaak denken ondernemers dat hun klanten beslissingen nemen op basis van prijs. Als dat zo is, zitten ze in de verkeerde markt. Je markt is veel groter dan je denkt.

In jouw markt zitten ook klanten die wel een hogere prijs willen betalen voor jou. Het is belangrijk je verhaal over je product of dienst helder te hebben voor deze type klanten.

• Koppel een goed verdienmodel aan het kernaanbod.

Een verdienmodel is meer dan een prijs. Het zorgt voor balans tussen de kosten die je maakt, de energie die je in je bedrijf steekt en de tijd die je eraan spendeert en wat je daadwerkelijk als salaris voor jouzelf en winst voor je bedrijf overhoudt.

David hoeft sindsdien niet meer als een zombie te ondernemen. Er is weer rust en balans in zijn bedrijf. Hij is naar de € 5000 per maand gegroeid en meer.

Hij heeft de omslag naar focus en structuur gemaakt en hier een slim verdienmodel aan gekoppeld.

Wil jij graag jouw doorbraak en omslag in 2019? Weg uit het land van de levende doden en op naar volop jouw potentie neerzetten en hier goed mee verdienen?

Dan ontmoet ik je graag 25 januari tijdens de Verdienmodellen Winter School.

Ik leer je o.a. 3 manieren om met welk soort bedrijf dan ook exponentieel te groeien vanuit betekenisvol ondernemen.

De investering is € 70 tot en met 26 december.

>>>Geef je hier op en ontmoet andere betekenisvolle ondernemers

Hou van jezelf!

Groet,

Petra

P.S.: Op 26 december is echt de laatste kans om je early bird ticket aan te schaffen.

Datum:

16-12-2018

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 The Network Of Purpose - Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring

Top

The Network Of Purpose