Blog
Blog

Waarom kies jij voor dat verdienmodel?

Voor het geval je het nog niet wist, ik heb in 2007 een MBA in de Marketing gedaan bij Tias in Tilburg, een van de beste business schools in Europa.
Ben dus nogal een wijsneus als het over marketing gaat. Ik weet van de hoed en de rand. Ik weet heus zelf wel wat werkt en wat niet.
Maar ondernemen is toch wel wat anders. Daar kwam ik in 2010 achter toen ik mijn bedrijf begon. Mijn eigenwijsheid kostte zowat mijn bedrijf. En ik ging er zelf bijna aan onderdoor.
Ik wil graag heel open met je zijn: ik ben NIET het type dat snel hulp vraagt met haar marketing en sales. Ik hou er NIET van als anderen feedback geven op mijn ideeën. En ik hou er al helemaal NIET van om de instructies van anderen op te volgen.
En toch…als ik de doelen wil halen die ik voor 2016 en 2017 voor ogen heb, zal ik wat moeten inbinden. Ik heb opnieuw besloten hulp te vragen, feedback te krijgen en met ideeën aan de slag te gaan die anderen voorstellen.
Ik heb zodanig veel geleerd dat 2016 voor mij het Het Jaar Van Het Verdienmodel is. En ik heb zowaar mijn eigen verdienmodel aangepast en later dit jaar komt daar een vervolg op.
Wat is een ideaal verdienmodel?
In basis komt een verdienmodel neer op: welke prijzen hanteer jij voor welke producten en wat verdien je daarmee? Of wat kan jij daarmee verdienen in de tijd die jij tot je beschikking hebt?
In welke fase je van je bedrijf ook bent, starter, 2-5 jaar bezig of meer dan 10 jaar, je verdienmodel verandert steeds. Tenminste, dat hoop ik voor je, anders groeit je bedrijf niet.
Er is niet 1 weg naar Rome. Een slim verdienmodel vraagt om voortdurend de vinger aan de pols houden. Zoeken naar nieuwe marketingstrategieën die passen bij wat jij wilt bereiken met jouw bedrijf.
Verdienmodellen verschillen ook als je off- of online business hebt. Of als je een kleine of grote emaillijst hebt of zelfs nog niemand op je lijst. Ja, ook dan kan je snel goed gaan verdienen mits je de juiste strategie inzet.
Er is altijd een wisselwerking van bedenken van je verdienmodel en uitzoeken welke marketingstrategie en salestactiek het beste daarbij past. Een heerlijke creatieve puzzel die je in elkaar zet en jou veel tijd en geld bespaart. Een puzzel die ervoor zorgt dat je op korte termijn lekker kan verdienen.
Die ideeën heb je niet altijd zelf. Daar kwam ik dus ook achter. Ik zit nu in verschillende internationale Masterminds met toppers van ondernemers. We werken in een kleine groep en daarom maken we grote sprongen met ons bedrijf.
Wat is een Mastermind?
In de Mastermind geven we elkaar eerlijke feedback op elkaars bedrijf. In het begin vond ik dat best ongemakkelijk.
Als ik aan de beurt was zat ik af en toe te stamelen en de dagen daarna had ik koppijn van het denken wat nu te doen en wanneer.
Maar wat een waardevolle adviezen heb ik gekregen, superideeën en eindelijk ook weer zelf een stok achter de deur.
Ik kijk nu met groot verlangen uit naar de wekelijkse meetings!!
Wat doen we dan precies in de Mastermind?
Elke keer is het weer anders, maar de structuur is meestal als volgt:
• Je vertelt elkaar wat goed is gegaan, waar je stappen mee hebt gemaakt
• Je vertelt welke acties die je moest nemen hebt gedaan
• Kan zijn dat je in die sessie extra veel aandacht krijgt en heel diep gaat en daar door de anderen mee geholpen wordt
• Iedere deelnemer kijkt vanuit haar of zijn ervaringen hoe te helpen en geeft aan welke kansen er zijn
Het is geen koffieleut bijeenkomst. Het is geen babbelsessie. Het is gestructureerd, productief en superwaardevol.
Ben ondertussen een groot fan van masterminds geworden en weet dat jij er ook heel veel uit zou halen.
Maar ik schrijf dit nu niet om iedereen over te halen in een mastermind groep te gaan zitten. Maar als je net als ik zo’n type bent dat niet zo snel hulp vraagt, alles lekker het liefst zelf uitzoekt, en liever niet naar van die suffe netwerkbijeenkomsten gaat waar je toch geen klanten uithaalt, dan helpt een mastermind groep je enorm veel verder.
Ja, het voelt best wel eens oncomfortabel.
Ja, en je hebt je wel in te zetten om je doelen te halen.
Ja, het is soms best balen als de ene wel zijn of haar doelen voor die week haalt en jij niet.
Ja, soms raak je wat in de war want er vindt verandering plaats.
Maar de voordelen wegen op tegen al bovengenoemde zaken.
Maar als je iemand bent die graag wordt uitgedaagd en het tof vindt jouw ideeën tegen die van anderen te houden, dan is het ook superwaardevol voor jou!
Als je een mastermind wilt starten, zoek dan 3 tot 4 ondernemers die een andere expertise hebben dan jij, of dat ze op hetzelfde niveau zitten of veel verder zijn dan jij en die open en eerlijk zijn over wat zij nodig hebben en hoe zij jou kunnen helpen.
Of, jij vraagt het aan mij.
Zelf ben ik super enthousiast dat ik na het helpen van honderden klanten en de succesvolle introductie van Verdienmodel Verdubbelaars® dit jaar weer eens lekker met een kleine groep intensief aan de slag ga. Dit doe in het 3 maanden programma Verdienmodel Verdubbelaars Summer Course. Daar zit de 2-daagse Mastermind in.
Als je voor de Summer Course kiest, werk je in een kleine groep van 6 ondernemers. Meer kunnen er niet bij. Je gaat heel veel van elkaar leren en enorm van elkaars kennis profiteren. Daarnaast word je persoonlijk 1 op 1 door mij begeleid.
Plus, je neemt geheel gratis 1 jaar lang deel aan de 16 mastermindcalls die ik aan de Verdienmodel Revolutie Community geef. Dus in feite ontvang je een jaarprogramma!
Als je deelneemt start je meteen met je online programma. En je ontvangt een voorbereidende opdracht.
Als je meer wilt weten over jouw deelname aan de Verdienmodellen Verdubbelaars Summer Course, klik dan hier.
Zoals ik al meldde, ik werk deze zomer maar met 6 deelnemers in deze groep. Wacht niet te lang!
Hou van jezelf!
XXX Petra
Auteur 50 Verdienmodellen en bedenker Verdienmodel Verdubbelaars®
P.S.: Als je vragen hebt over het programma dan kun je jouw gesprek aanvragen door hier te klikken. Ik neem snel contact met je op!

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.