Gedurende die eerste (en laten we toegeven: heftige) fase van je bedrijf probeer je van alles uit om je geld te verdienen. Ach, wat kan ik mij dat goed herinneren zeg!
Ik pakte echt elk project aan dat ik voorbij zag komen. Daarna ging ik zelf een aanbod in de markt zetten. En elke keer was het weer spannend of ik genoeg zou verdienen om de hypotheek te betalen.
Het was –zoals ik al zei—een heftige periode. Soms haalde ik een goed betalende klant binnen en andere keren kreeg ik weer 100x nee te horen op mijn aanbod.
Ja, ik leerde natuurlijk wel heel veel in die tijd. Maar waar leidde dat leren toe?
Daar moest toch een betere manier te vinden zijn? En zo dacht ook Jaap van Leent (Webfunky), mijn jongste klant tot nu toe. Hij was 19 destijds.
Hij was net klaar met het gymnasium en ook klaar voor het ondernemerschap. Op school had hij al een bedrijf. Hij was handig met websites en snapt SEO. Daar moet toch business in zitten dacht hij.
En dat klopt. Hij ging voortvarend aan de slag. Hij had wel eens klanten hoor, maar er echt van kunnen leven….nuh….
Of hij veel leerde in die periode? Jazeker! Maar hij bleef toch in een eigen gedachtencirkel rondhangen en geld verdienen schoot niet op. Daar had hij genoeg van. Hij is ambitieus en wil voor zijn 30ste binnen zijn.
En wat verder een ding was….iets wat ik bij heel veel ondernemers zie…hij dacht dat het om zijn oplossing ging, zijn dienst.
Ik heb Jaap geholpen met:
• Klantbehoeften in kaart brengen waardoor hij zich kon focussen op klanten die winstgevender zijn voor zijn bedrijf
• Sterkere positionering neerzetten zodat het bedrijf meer aantrekkingskracht krijgt van goedbetalende klanten
• Aanbod herpakken naar lucratieve pakketten zodat hij in minder tijd meer gaat verdienen
• Verdienmodel koppelen aan het nieuwe dienstenpakket zodat er meer inkomstenstromen ontstaan
• Herschrijven van de salescopy voor zijn website zodat het een salesmachine wordt en dit zijn expertstatus vergroot
“Petra presenteert zich op een zeer authentieke manier waardoor je direct het gevoel krijgt haar al langer te kennen. Door met Petra te werken ben ik meer op klanten gaan focussen (problemen/wensen) in plaats van op het product. Na de training hebben wij onze complete marketingcommunicatie omgegooid.’’ – Jaap van Leent, eigenaar Webfunky
Van een klein kantoor ergens in Rotterdam Noord, zit hij nu in een mooi pand in een hippe buurt. Zijn bedrijf krijgt hierdoor meteen een zeer professionele uitstraling.
Jaap realiseerde zich na de training dat zijn aanbod slechts een onderdeel is van een groter systeem, zijn businessmodel.
Een bedrijf behoort een geldmachine te zijn.
Elk product of dienst dat jij levert, hoort een muntje te zijn voor in die geldmachine – en niet een dingetje waar je omzet mee genereert.
Het klinkt simpel, maar ik doe dit nu lang genoeg om te zien dat de meeste ondernemers niet door hebben dat ze een geldmachine kunnen creëren met hun bedrijf. En, ook al realiseren ze zich dat wel, ze hebben geen idee hoe dit voor elkaar te krijgen.
Waar ik veel ondernemers fouten zie maken is dat ze de businessmodellen van hun rolmodellen of ideale businesscoach aan het kopiëren zijn in plaats van dat ze hun eigen geldmachine creëren.
Een businessmodel ontwerp je op basis van wat jouw klanten willen en nodig hebben, en niet omdat anderen je vertellen dat je zo nodig online moet gaan, high-end moet ondernemen of een andere 13-in-dozijn-formule moet gebruiken.
Het is toch zo dat klanten bij jou kopen om hun problemen opgelost te krijgen? En als jij ze kan helpen meer dan 1 probleem op te lossen, dan willen ze vaker bij jou kopen (dat is het begin van de geldmachine). Ik geef hier een simpel voorbeeld van:
Als jij een producten/dienstenpakket zodanig opzet waarbij de ene dienst automatisch naar de andere leidt, help je jouw klanten betere resultaten te behalen en wordt tegelijkertijd jouw bedrijf winstgevender.
Dat is heel mooi.
Vraag jezelf af: is jouw bedrijf nu op zo’n soort fundament gebouwd?
Heb jij een systeem waarmee jij jouw harde werk omzet naar voorspelbare en exponentieel groeiende hoge inkomsten?
Of heb je gewoon een paar producten en diensten in het leven geroepen en hoop je maar genoeg te verdienen om te overleven?
Het bouwen van een stevig businessmodel is een van de pijlers van Verdienverdubbelaars.
Of jij nu wel of niet klaar bent voor Verdienverdubbelaars, jouw volgende stap is ervoor te zorgen dat jouw bedrijf een geldmachine wordt.
Als je overweegt aan de slag te gaan met Verdienverdubbelaars, moet je weten dat overmorgen (Zondag, 9 oktober) de laatste dag is om dit najaar mee te doen. Stel het niet uit.
Ga niet wachten om van jouw bedrijf een geldmachine te maken. Ga niet wachten om een sterk strategisch plan te maken om jouw omzet te verdubbelen.
Dit is wat jij ontvangt als je met Verdienverdubbelaars Meest Populaire Keuze meedoet:
• Rond de 20 opgenomen lessen met mij—ze zijn kort en actiegericht en passen zo in ieders drukke schema
• 12 mastermind calls met mij gedurende 9 maanden –waanzinnig populair zijn deze in de community want ze zijn net zo krachtig als 1 op 1 coaching
• 9 maanden gratis toegang tot de besloten Facebook Groep Verdienmodel Community waar de meest slimme en warme ondernemers van Nederland in zitten waar je ook veel steun van kan verwachten
• Levenslang toegang tot al het materiaal
• Levenslang toegang tot alle updates en bonussen
• Masterclasses over Facebook Advertising, Verdienmodellen en nog veel meer
• Succes Boosters met handboeken, templates, checklisten
• Online Training Sales Met Compassie om succesvolle salesgesprekken te voeren
Zondag 9 oktober is dus de laatste dag om je op te geven.
Klik hier en doe mee met Verdienverdubbelaars: Jouw snelste route naar jouw Next Level.
Hou van jezelf!
XXX Petra